بنیاد ۱۵ خرداد رکورد مدرسه‌سازی در ایران را شکست

ریال نیوز : بنیاد ۱۵ خرداد در زمان سرپرستی مرحوم صانعی رکورد مدرسه‌سازی در ایران را شکست.

به گزارش ریال نیوز ، مدیر امور فرهنگی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام به مناسبت درگذشت آیت‌الله حسن صانعی نخستین رئیس این بنیاد با حکم امام خمینی(ره) گفت: بنیاد ۱۵ خرداد در زمان مرحوم صانعی با ساخت ۲ هزار و ۲۸ مدرسه با مجموعه ۷ هزار و ۷۵۸ کلاس درس در ۴۰۹ نقطه از مناطق کم برخوردار کشور رکورد مدرسه‌سازی در ایران را شکسته است.

یاسر اشراقی ادامه داد: تمامی مراحل ساخت این دو هزار و ۲۸ مدرسه از صفر تا صد توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) صورت گرفته است.

اشراقی تاکید کرد: بنیاد ۱۵ خرداد همچنین در زمان سرپرستی مرحوم صانعی بیش از ۱۰۰۰ خانه بهداشت را در مناطق کم برخوردار سراسر کشور به بهره‌برداری رسانده است.

مدیر امور فرهنگی و حوزه ریاست بنیاد ۱۵ خرداد ادامه داد: عمده فعالیت‌های بنیاد در زمان مسئولیت مرحوم صانعی بر حوزه‌های عمران اجتماعی، فرهنگی و محرومیت‌زدایی متمرکز بود و اقدامات مفید و ماندگاری در این زمینه به سرانجام رسید.

اشراقی در تشریح اقدامات عمران اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد اظهار داشت: علاوه بر ساخت بیش از ۲ هزار مدرسه و ۱۰۰۰ خانه بهداشت، طراحی و ساخت کامل سد بزرگ ۱۵ خرداد در شهرستان دلیجان برای آبرسانی به مردم قم از دیگر اقدامات صورت گرفته در زمان مسئولیت مرحوم صانعی بوده است.

مدیر حوزه ریاست بنیاد ۱۵ خرداد افزود: راه‌اندازی شبکه فراگیر فروشگاه‌های بنیاد ۱۵ خرداد با جامعه هدف ۵۰۰ هزار نفری از دیگر خدمات مرحوم صانعی به‌شمار می‌رود.

مدیر امور فرهنگی بنیاد ۱۵ خرداد خاطرنشان کرد: همچنین در زمان سرپرستی مرحوم صانعی بیش از ۱۵ میلیون مترمربع زمین برای احداث بوستان و فضای سبز به شهرداری تهران اهدا شده است.

اشراقی با تاکید بر فعالیت مستمر بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه فرهنگی عنوان کرد: بازسازی بیت حضرت امام خمینی(ره) در شهر خمین، تاسیس انجمن فرهنگی ادبی بنیاد ۱۵ خرداد، طراحی و ساخت حوزه علمیه حرم مطهر امام خمینی(ره) و راهبری جمع‌آوری و حفظ اسناد تاریخی مربوط به حوادث قیام خونین ۱۵ خرداد به عنوان مبدا نهضت اسلامی ایران از نگاه حضرت امام خمینی(ره) از جمله اقدامات ماندگار فرهنگی مرحوم صانعی به‌شمار می‌رود.

اشراقی یادآور شد: بنیاد ۱۵ خرداد از سال ۱۳۹۹ که ضمن حفظ اصالت ذاتی با تعریف کارویژه های جدید به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ملحق شده است، علاوه بر فعالیت‌های عمران اجتماعی و فرهنگی گذشته، با توجه به تاکیدات و منویات رهبر معظم انقلاب، بر موضوع مهم فرزندآوری و جوانی جمعیت توجه و تمرکز ویژه دارد.

گفتنی است، آیت‌الله حسن صانعی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سرپرست پیشین بنیاد ۱۵ خرداد عصر روز جمعه گذشته دار فانی را وداع گفت و شنبه در وادی‌السلام شهر قم در آغوش خاک آرام گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − سه =

دکمه بازگشت به بالا