۱۹۰ هزار پلیس امنیت انتخابات را تأمین می کنند

ریال نیوز : سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور از به کارگیری ۱۹۰ هزار نیروی پلیس برای تأمین امنیت انتخابات در ۱۱ اسفند خبر داد.

به گزارش ریال نیوز، سردار سعید منتظرالمهدی اظهار داشت: به استناد مواد ۱۹ و ۶۸ قانون انتخابات‌، تأمین نظم و امنیت انتخابات بر عهده پلیس است، لذا با به‌کارگیری ۱۹۰ هزار نیرو، از جمله یگان ویژه، در سراسر کشور، به همراه دیگر دستگاه‌های امنیت ساز، از جمله بسیج، آمادگی لازم برای تأمین نظم و امنیت انتخابات حاصل شده است.

سخنگوی فراجا با بیان اینکه برابر ماده ۵۸ قانون انتخابات‌، پلیس یکی از مراجع پنجگانه استعلام می‌باشد، خاطر نشان کرد: در مرحله اول ۴۸ هزار و در مرحله نهایی حدود ۲۴ هزار استعلام از سوابق ثبت نام شدگان صورت پذیرفت که نتایج حاصله، در موعد مقرر به شورای محترم نگهبان ارسال شد.

وی با اشاره به این‌که برابر بندهای ۷۰ ،۷۶ و ۷۷ قانون انتخابات‌، وظیفه نظارت در حوزه تبلیغات نیز برعهده پلیس است، افزود: برابر هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه قضائی و رصد فضای مجازی این موضوع نیز در دستور کار پلیس قرار دارد و در صورت نیاز به تذکر و یا تشکیل پرونده قضائی، قطعاً پلیس به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا، در رابطه با سوالی در خصوص نحوه رأی‌گیری از مرزبانانی که در نقاط صفر مرزی مشغول به خدمت هستند، اظهار داشت: تأکید شده این عزیزان به مناطقی که دسترسی به صندوق آرا میسر است، رأی خود را به صندوق بیاندازند و در مناطق صعب‌العبور که به دلیل بارش برف امکان تردد وجود ندارد، از بالگرد استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا