سهام «شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا» قیمت‌گذاری شد

ریال نیوز : بانک آینده از تعیین قیمت سهام «شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا» خبر داد.

به گزارش ریال نیوز ، به‌دنبال افشاهای پیشین گزارش‌های کارشناسی املاک بانک آینده در سامانه کدال، ارزیابی‌ جدیدی از دارایی‌های بانک نیز در این سامانه افشا شد. بر اساس گزارش‌های درج شده در این سامانه، ارزش قیمت سهام شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا ۵۷هزار میلیارد ریال ارزش‌گذاری شد.

شایان ذکر است؛ شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا با هدف پر کردن خلاء بین بانکداری سنتی و خدمات بانکداری نوین و تکمیل زنجیره خدمات بانکداری الکترونیکی بانک آینده، به‌واسطه نوآوری، چابکی و پویایی در ارائه راه‌کارهای مالی، ایجاد شده است.

چشم‌انداز و مأموریت شرکت مذکور، خلق زیست‌بوم یکپارچه و فراگیر نوآوری‌های مالی برای آینده‌ای بهتر و توسعه و ارائه راه‌کارهای نوآورانه مبتنی بر فناوری در بخش مالی به‌صورت امن، راحت و فراگیر تعریف شده است.

گفتنی است، امروز شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا، با بیش از ۲۰ میلیون کاربر نهایی، ۸ شرکت تابعه و بیش از ۴۰۰ نفر نیروی انسانی و مشتریان بزرگ دولتی و خصوصی در صنایع مختلف از جمله: بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، بازار سرمایه، فناوری اطلاعات و ارتباطات و تجارت الکترونیک، از پیشروان خدمات بانکداری نوین در کشور است.

از خدمات مهم این شرکت، می‌توان به ارائه انواع دستگاه‌های روزآمد پایانه فروش، خودپرداز، درگاه پرداخت اینترنتی و کارت‌های بانکی اشاره کرد.

لازم به‌ذکر است، هر یک از شرکت‌های تابعه تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، با هدف تکمیل زنجیره خدمات مالی متولد شده‌اند، رشد کرده‌اند و امروز به بازیگری کلیدی تبدیل شده‌اند. در همین راستا و به‌منظور تکمیل زنجیره پرداخت، نرم‌افزار کاربردی «همراه‌کارت» به‌عنوان یک ابزار پرداخت متولد شد و با تکیه بر تجربه کاربری منحصر به‌فرد و تمرکز بر توسعه قابلیت‌ها و خدمات مفید و کاربرپسند، به جایگاه دومین ابزار پرداخت پرکاربرد کشور دست یافت که در عین رشد ۲۲ درصدی تعداد کاربران در سال گذشته، نزدیک به ۳۰۰ میلیون تراکنش را در این سال تجربه کرده است.

از این‌رو، شرکت «فینوتک» ثمره خرد جمعی بانک آینده و شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا که با هدف ایجاد سکویی میان خدمات‌دهندگان بزرگ دولتی و خصوصی و استارتاپ‌‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط تأسیس شده است، موجب تسهیل و تسریع فرآیند توسعه نرم‌افزار و خدمات شده است. امروز فینوتک با دارا بودن بیش از ۴۰۰ مشتری و رکورد بیش از ۱۲۰ میلیون تراکنش در سال ۱۴۰۱ به‌عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم نوآوری و بانکداری باز کشور شناخته می‌شود.

همچنین، با هدف ارج نهادن به جایگاه مشتری و بالا بردن سطح کیفیت خدمات، «ایران‌کارت» نیز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های وفاداری مشتریان کشور با مدل کسب‌وکاری نوآورانه توانسته به ارائه خدمت به حدود یک میلیون مشتری پردازد.

علاوه بر اینها، با توجه به رشد فزاینده‌ فعالیت کارآفرینی و نیاز آنها به حمایت مالی و راهنمایی‌های کسب‌و‌کاری در جهت رشد و توسعه، «فینووا» نیز به‌عنوان بازوی شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا، با تمرکز بر حمایت از کارآفرینان حوزه «فینتک»، شکل گرفته و امروز یکی از خوش‌نام‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های زیست‌بوم نوآوری کشور است.

پیش‌تر، ارزیابی دارایی‌های فیزیکی و سهام بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های بانک آینده از جمله: دارایی فیزیکی «بازار بزرگ ایران (ایران‌مال)»، ارزیابی سهام شرکت‌های «ارزش‌آفرینان آینده (فرمانیه‌مال)»، «ستاره تابناک هشتم توس (مشهدمال)»، «راسا راه استوار (زمین شهید خرازی)»، «آرین پردیس دنا (هتل روتانا)»، «توسعه ساختمانی سامان (بازار مبل ۳)» و … به بهای کارشناسی به‌ترتیب به مبالغ ۲٫۵۵۰، ۳۲۵، ۵۸۷، ۱۷۲، ۱۷۱ و ۷۲ هزار میلیارد ریال در سامانه کدال بارگذاری شده است.

مازاد بهای کارشناسی‌های صورت گرفته نسبت به ارزش دفتری سرمایه‌گذاری‌ها در حدود مبلغ ۲٫۴۰۰ هزار میلیارد ریال است که بیانگر توانایی این بانک در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها پس از انجام تشریفات قانونی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا