وزیر کار استعفا داد

ریال نیوز : وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با انتشار توئیتی خبر تقدیم استعفای خود به رئیس جمهوری را اعلام کرد.

به گزارش ریال نیوز ، حجت عبدالملکی پس از ۳۰۰ روز تصدی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز استعفای خود را تقدیم رئیس جمهوری کرد.

متن استعفای وی به این شرح است:

بسمه‌تعالی

حضرت آیت‌الله رئیسی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیات و آرزوی توفیق و عافیت؛

ضمن تشکر از حسن نظر جنابعالی به اینجانب جهت تصدی مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قدردانی از اعتماد مجلس محترم شورای اسلامی، به‌ منظور افزایش هماهنگی در دولت، استعفای خود را از این سمت اعلام می‌نمایم. اینجانب در طول حدود ۳۰۰ روز فعالیت در این وزارتخانه، همه تلاش خود را برای خدمت صادقانه به مردم عزیز کشور به‌کار بستم و از همراهی صمیمانه همکاران این وزارتخانه در این مدت تشکر میکنم.خود را سرباز کوچک نظام اسلامی و دولت مردمی می‌دانم و تا پای جان در مسیر تحقق آرمان‌های رفیع آن و تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی مجاهدانه تلاش خواهم کرد و از هیچگونه خدمتی در این عرصه فروگذار نخواهم کرد.

گفتنی است حجت عبدالملکی متولد ۱۳۶۰ شهر ری و جوان ترین وزیر کابینه سید ابراهیم رئیسی است. وی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق و معاون سابق اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی است.

عبدالملکی، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی بوده و عضویت در هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر به فاصله سالهای ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱، دبیر شورای اقتصاد سازمان صدا و سیما، دبیر اندیشکده آمایش بنیادین- مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، معاون رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع)، عضویت در شورای فقهی صنعت بیمه مرکزی و داوری در مسابقه میدان را در کارنامه خود دارد.

وی در طول دوران فعالیت، دستگاه انتصابات را بر محور شایسته گزینی اعلام کرد و مقابله با فساد و ناکارآمدی در وزارتخانه و زیرمجموعه‌های آن را در اولویت قرار داد.

عبدالملکی پس از تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این وزارتخانه را به دلیل آنچه خدمت رسانی به ۷۰ درصد مردم خوانده بود، وزارت مردم نام نهاد.

بیستم مرداد سال گذشته رئیس جمهوری درحالی حجت الله عبدالملکی را به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی کرد که تا روز آخر هم اسامی مختلفی به عنوان گزینه تصدی این سمت مطرح بودند.

گفتنی است ؛ سوم شهریور ۱۴۰۰ عبدالملکی با ۱۹۱ رأی موافق، ۵ رأی ممتنع و ۷۷ رأی مخالف با کسب اعتماد نمایندگان مجلس سکان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را در دست گرفت اما امروز پس از گذشت حدود ۳۰۰ روز استعفای خود را تقدیم رئیس جمهوری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 3 =

دکمه بازگشت به بالا