کلنگ زنی بزرگترین شهرک انرژی خورشیدی در بوئین زهرا

ریال نیوز : مهم ترین اقدامات مجموعه مدیریتی شهرستان بوئین زهرا در یکسال اخیر تشریح شد .

به گزارش ریال نیوز ، محمد ادیب رامندی ، فرماندار بوئین زهرا اظهار داشت: مهمترین و بزرگترین پروژه‌ای که در سطح شهرستان بوئین زهرا در طول این یک سال شاهد خواهیم بود، کلنگ زنی اولین شهرک خورشیدی کشور در دهه فجر امسال در زمینی به مساحت ۹۰۰ هکتار در اراضی بخش شال می باشد که نقش بسیار برجسته ای در توسعه اقتصادی شهرستان خواهد داشت.

فرماندار بوئین زهرا ادامه داد: یکی از پروژه های بزرگ ومهمی که برای استان و شهرستان حیاتی می باشد، پروژه سد بالاخانلو است که در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از محل آبگیری آن ۵ شهر، ۳۰ روستا و چهار هزار هکتار از زمین های حوضه نفوذ آن می توانند منتفع شوند.

وی افزود: در حوزه راه اعتباری بالغ بر ۸۴ میلیارد تومان برای روکش آسفالت راه‌های اصلی و روستایی هزینه شده است که می تواند بسیاری از مشکلات مردم را در این حزوه برطرف نماید.

ادیب رامندی گفت: در حوزه مسکن و در قالب اقدام ملی مسکن تعداد ۵۴۰ واحد با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد و ۹۲ واحد هم با پیشرفت بالای ۵۰ درصد در حال اجرا است که امیدواریم در یک بازه زمانی مشخص تحویل مردم شود.

فرماندار بوئین زهرا ضمن قدردانی از تلاش و زحمات کشاورزان و با بیان اینکه در سال زراعی بالغ بر ۴۲ هزار تن گندم در سطح شهرستان تولید و از کشاورزان خریداری شده است، اضافه کرد: در سال گذشته بالغ بر ۹۰ میلیار ریال در حوزه اجرای سیستم‌های آبیاری نوین، ۱۸ میلیارد در حوزه پوشش بتنی نهرهای آب و ۹ میلیارد ریال در حوزه لوله گذاری در سطح مزارع کشاورزی اعتبار هزینه شده است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه و باتوجه به پیگیری های مستمر در حال حاضر تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح شهرستان بوئین زهرا گازرسانی شده و عملیات گازرسانی در معدود مناطق باقی مانده در دست اقدام است.

ادیب رامندی با بیان این که در حوزه اشتغال شاهد تعهد ۹۱ درصدی اشتغال هستیم که عدد قابل قبولی است، افزود: خوشبختانه در بخش مرکزی هیچ بیکاری وجود ندارد و واحدهای صنعتی در جذب کارگر با مشکل روبه رو هستند و ۴ پروژه صنعتی بزرگ هم با اعتبار ۳۴۰ میلیار تومان در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی گفت: همچنین در حوزه حل مشکلات واحدهای صنعتی، تعداد ۱۳ جلسه برای حل مشکل ناحیه صنعتی چرم سازی که به عنوان شهرک صنعتی خصوصی پاسارگاد نامگذاری شده است برگزار و این ناحیه نیز انتظام بخشی و ساماندهی می شود و امیدواریم در دهه مبارک فجر، گمرک صادرات مشتقات نفتی استان نیز در این ناحیه افتتاح شود تا این واحدهای صنعتی بتوانند با نظم و انضباط به فعالیت بپردازند.

ادیب رامندی ادامه داد: شهرک صنفی، یکی از پروژهای دیگری است که به جهت انتظام بخشی و ساماندهی ۱۷۰ واحد تولیدی کیف و کفش در شهرستان بوئین زهرا کلنگ زنی خواهد شد و شرکت شهرک‌های صنعتی، قطعات شهرک صنفی کیف و کفش را در اختیار تولید کنندگان قرار خواهد داد.

فرماندار بوئین زهرا گفت: در حوزه روستایی، بنیاد مسکن بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در بحث آسفالت و سنگ فرش معابر و ۷/۵ میلیارد تومان در حوزه جدول گذاری اعتبار هزینه کرده است.

وی اضافه کرد: در بحث بهداشت و سلامت، اقدامات خوبی انجام شده است و خانه بهداشت شهرستانک در بخش دشتابی با اعتباری بالغ بر ۵/۵ میلیارد در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار بوئین زهرا اظهار داشت: کتابخانه مرکزی شهر بوئین زهرا  که به همت شهرداری بوئین زهرا و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان احداث شده است، در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد.

ادیب رامندی با بیان این که در ایام دهه فجر ۲ مجتمع خدماتی و رفاهی در این شهرستان به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: در بحث حمل و نقل عمومی تعداد سه دستگاه اتوبوس، پنج دستگاه ون، پنج دستگاه مینی بوس و ۱۸ دستگاه تاکسی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان اضافه شده است که امیدواریم منجر به رضایتمندی شهروندان شهر بوئین زهرا شود.

وی در پایان گفت: در طول یک سال گذشته افتتاح چندین سالن ورزشی و تعویض کف پوش سالن های ورزشی را شاهد بوده ایم و همچنین تخصیص اعتبار لازم به جهت تکمیل سالن های ورزشی نیمه کاره روستایی، استخر ورزشی شال و خوابگاه ورزشی شهرستان صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 4 =

دکمه بازگشت به بالا