برگزاری آیین پنجاه بدر در قزوین

ریال نیوز : استاندار قزوین گفت: امسال و سال گذشته مجموعه مدیریتی استان به آیین سنتی پنجاه بدر بهای بیشتری داده است تا به دیگر شهرها و استان‌های کشور معرفی شود.

به گزارش ریال نیوز ، محمدمهدی اعلایی ، استاندار قزوین در حاشیه مراسم پاسداشت آیین سنتی پنجاه بدر قزوین اظهار داشت: پنجاه بدر یکی از میراث‌های تاریخی و فرهنگی قزوین می باشد و سالیان زیادی است که به صورت خودجوش و مردمی توسط مردم گرامی داشته می شود.

وی با بیان این که مردم هر سال در چنین روزی به شکرانه نعمات الهی دور هم جمع می شوند و به اقامه نماز می پردازند، افزود: امسال و سال گذشته مجموعه مدیریتی استان به این آیین سنتی بهای بیشتری داده است تا به دیگر شهرها و استان های کشور معرفی شود.

اعلایی گفت: یکی از اقداماتی که در گذشته در قزوین به ویژه در دوران پایتختی این شهر مرسوم بوده، ورزش چوگان است که امسال تلاش شده به شکل نمادین مسابقه‌ای در همجواری دولتخانه صفوی قزوین برگزار شود.

استاندار قزوین با بیان اين که چوگان ظرفیت خوبی در استان به لحاظ حضور ورزشکاران و پرورش اسب وجود دارد، اضافه کرد: امیدواریم برنامه امروز مقدمه‌ای برای پرداختن به این ورزش در استان شود و از همین مکان، بیشتر برای ورزش چوگان و اسب سواری استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا