«مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» کشوری شد

ریال نیوز : زارع با بیان این که نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ موکب برای حضور در مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: ۲۴ مرکز استان و ۷۰ شهرستان در سطح کشور نیز میزبان این مهمونی می‌شوند.

به گزارش ریال نیوز ، دکتر ساسان زارع، دبیر ستاد مردمی برگزاری مهمونی 10 کیلومتری غدیر امروز چهاردهم تیر ماه در دومین نشست خبری ستاد مردمی برگزاری مهمونی 10 کیلومتری غدیر که در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد، گفت: فارغ از ثواب معنوی این رویداد سه نکته دیگر نیز مورد توجه است. بارها گفته شده است که امروز اولویت دشمن هدف گرفتن امید جامعه مردم ایران است. قطعا این جشن و رویداد به دلیل توسل و پیوندی که مردم ما با اهل بیت (ع) دارند، امیدافزا و نشاط آفرین است.

وی با بیان این‌که نشاط اجتماعی از دیگر مواردی است که باید در رویداد غدیر به آن توجه داشته باشیم، تصریح کرد: جشن غدیر سال گذشته از لحاظ نشاط اجتماعی بسیار حیرت انگیز بود. نکته دیگر مسئله انسجام اجتماعی است که در جشن سال گذشته بسیار چشمگیر بود و همه مردم به معنای واقعی کلمه در این رویداد بزرگ حضور داشتند که یکی از دلایل اصلی حضور چشمگیر مردم در جشن غدیر سال گذشته حب و محبت نسبت به امیرالمومنین (ع) بوده است که امیدواریم امسال نیز در وسعت بیشتری برگزار شود.

زارع با بیان این‌که برخی از مراسم ها جریان ساز و الهام بخش هستند، افزود: طبق گزارش های واصله در 24 مرکز استان و 70 شهرستان مهمونی کیلومتری غدیر برگزار می شود.

دبیر ستاد برگزاری مهمونی 10 کیلومتری با بیان اینکه این جشن از لحاظ ماهوی با دیگر جشن ها چند تفاوت دارد، بیان کرد: با توجه به مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان بزرگ آزادی که برای این جشن در نظر گرفته شده است، می توان گفت مسیر، گنجایش 1300 موکب را دارد اما تا شب گذشته قریب به دو هزار و 300 موکب اقدام به ثبت نام کردند.

نکته دیگر این‌که در این جشن سازمان ها، نهادها و مجموعه های دولتی و حاکمیتی صرفا بسترساز هستند و شما هیچ آرم یا گزارشی از جایی نمی بینید و نمی شنوید و میزبان خود مردم هستند.

وی اظهار کرد: طبق افکارسنجی صورت گرفته یازده درصد از مردم تهران اعلام کردند که قطعا در این رویداد شرکت خواهند کرد و 21 درصد هم گفته بودند به احتمال زیاد شرکت خواهند کرد، ضمن اینکه نتیجه افکارسنجی جدید نیز امشب به دست ما می رسد. طبق این افکارسنجی و پیش بینی های صورت گرفته انتظار می رود که ما با جمعیتی نزدیک به سه میلیون نفر در این رویداد مواجه شویم.

زارع خاطرنشان کرد: بهره بردن از ظرفیت مردم در برگزاری مهمونی 10 کیلومتری بسیار مورد تاکید بزرگان قرار گرفته است چرا که مردم عنصر پیشرفت در گام دوم به شمار می روند و در همین راستا «پویش لقمه میلیونی» راه اندازی شده تا مردم بتوانند به اطعام روز غدیر اقدام کنند.

دبیر ستاد مردمی برگزاری مهمونی 10 کیلومتری غدیر بیان کرد: بسیاری از مردم با ما تماس گرفتند که امکان حضور به معنای راه اندازی غرفه یا موکب در روز عید غدیر ندارند لذا خواستار کمک و مشارکت در این رویداد شدند که ما نیز سامانه 3000212 به آنها معرفی کردیم تا از این طریق کمک های خود را انجام دهند. تا شب گذشته نیز حدود 10 هزار نفر در تهران میزبان برنامه بودند که قطعا تا روزهای آینده افزایش می یابند.

وی اظهار کرد: همکاران ستادی که خود برآمده از مواکب مردمی هستند تاکید داشتند تا جایی که امکان دارد در همین عنصر مردمی بودن که شاه کلید پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب محسوب می شود، بیشتر از ظرفیت مردمی استفاده شود.

زارع با اشاره به اهمیت و تاکید اطعام در روز عید غدیر اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمودند ثواب اطعام یک مومن در روز غدیر برابری می کند با یک میلیون پیامبر و شهید در خانه خدا؛ به همین دلیل است که اشتیاق زیادی به اطعام مومنین در این روز وجود دارد.

وی با اشاره به برپایی موکب های فرهنگی در روز عید غدیر تصریح کرد: شهر بازی 10 کیلومتری در این مسیر برپا می کنیم. حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی مسیر حرکت اتوبوس های بی آر تی است که از این مسیر برای شهر بازی کودکان استفاده خواهیم کرد. همچنین استیج هایی نیز در میدان امام حسین (ع)، میدان فردوسی و میدان انقلاب و چهارراه بهبودی برای اجرای سرود و دیگر برنامه های فرهنگی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به پویش هدیه اسباب بازی در مراسم امسال عید غدیر افزود: یکی از پویش های محوری ما در این جشن پویش هدیه اسباب بازی است که بچه ها به عشق حضرت علی (ع) اسباب بازی های خود را به کودکان مناطق محروم هدیه می دهند که سال گذشته در این پویش 20 هزار عروسک از سوی کودکان تهرانی جمع آوری و در قالب پویش هدیه اسباب بازی به بچه های مناطق محروم اهدا شد.

وی با بیان این‌که مترو در روز غدیر رایگان است، تصریح کرد: از روز شنبه دهم تیر ماه نیز اطلاع رسانی های ترافیکی جشن غدیر از سوی پلیس راهور اعلام شده است و از متروی تهران درخواست کرده ایم تا برای سهولت شرکت کنندگان در این جشن مترو در آن روز رایگان باشد.

وی در ادامه افزود: تمام تلاش ما این است که کودکان بتوانند از این مراسم بهره ببرند؛ بر همین اساس در حدود یک میلیون نسخه کتاب با موضوع غدیر چاپ شده است که در آن شعر، داستان و نقاشی با موضوع غدیر وجود دارد تا کودکان بیشتر با مفهوم غدیر آشنا شوند.

وی با اشاره به برپایی موکب های خارجی در این روز اظهار کرد: تعدادی هم موکب های خارجی مانند عراق، لبنان، افغانستان و همچنین اهل سنت نیز در این روز برپا می شوند.

وی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در جشن غدیر بیان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته نیز اقدامات لازم برای برپایی نماز جماعت با شکوه در مسیر امام حسین (ع) و مساجد موجود در این مسیر پیش بینی شده است. همچنین با توجه به تاکید روایات بر اطعام در این روز حدود 400 موکب نیز خدمات فرهنگی ویژه ای در این روز ارایه خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 2 =

دکمه بازگشت به بالا