نیروگاه بیوگاز سوز فاضلاب غرب تهران افتتاح شد

ریال نیوز : با افتتاح نیروگاه بیوگاز سوز فاضلاب غرب تهران توسط رئیس جمهور، ایران به بزرگترین تولیدکننده برق از نیروگاه‌های بیوگاز سوز تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در منطقه تبدیل شد.

به گزارش ریال نیوز، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز – پنج‌شنبه – در جریان افتتاح ۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه آب و فاضلاب در تهران، نیروگاه بیوگاز سوز فاضلاب غرب تهران با ظرفیت اسمی۷.۲  مگاوات را نیز به بهره‌برداری رساند.

این نیروگاه علاوه بر تولید سالانه ۵۰ میلیون کیلووات ساعت الکتریسیته با تولید حرارت که از آن برای گرمایش مخازن هاضم بی‌هوازی استفاده می‌گردد نقش به‌ سزایی در کاهش مصرف سوخت تصفیه خانه دارد.

با راه‌اندازی این نیروگاه به عنوان بزرگترین نیروگاه متمرکز زیست توده کشور ظرفیت در حال بهره‌برداری نیروگاه‌های بیوگاز سوز فاضلاب به ۱۴.۴ مگاوات افزایش می‌یابد و از این حیث ایران به بزرگترین تولیدکننده برق از نیروگاه‌های بیوگازسوز تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در منطقه تبدیل می گردد.

این نیروگاه سالانه از انتشار گازهای گلخانه ای معادل ۲۲۵ هزار تن دی اکسید کربن (معادل ۳ هزار هکتار فضای سبز برای جذب دی اکسید کربن) و همچنین مصرف معادل ۲۴ میلیون متر مکعب گاز در سال جلوگیری به عمل می‌آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − شش =

دکمه بازگشت به بالا