واکنش ایران به ادعای نماینده اسرائیل در شورای امنیت

ریال نیوز : نماینده ایران در نامه‌ای به شورای امنیت در واکنش به ادعاهای بی اساس نماینده رژیم صهیونیستی، خواستار اقدامات قاطع این شورا در قبال این رژیم از جمله توقف اقدامات تجاوزکارانه‌اش شد.

به گزارش ریال نیوز ، دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه‌ای به شورای امنیت به ادعاهای بی اساس نماینده رژیم صهیونیستی در نشست اضطراری شورای امنیت در ۳۰ اکتبر ۲۰۲۳ (نهم آبان ۱۴۰۲) واکنش نشان داد.

نماینده ایران در این نامه نوشته است: این نامه برای ابراز محکومیت شدید و رد قاطعانه سخنان نفرت‌انگیز اخیر، اظهارات نژادپرستانه و ادعاهای بی اساس نماینده رژیم اسرائیل علیه کشورم در جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد در ۳۰ اکتبر ۲۰۲۳ ذیل جلسه شورای امنیت با عنوان «وضعیت خاورمیانه، از جمله مسئله فلسطین» نوشته شده است. با توجه به فرمت جلسه که مانع از شرکت هیأت ایرانی و پاسخگویی به اتهامات بی‌اساس به کشورم شد، نکات زیر را به اطلاع اعضای شورا می‌رسانم.

در این نامه آمده است: نماینده رژیم اسرائیل بار دیگر از شورای امنیت برای گسترش ایران هراسی سو استفاده کرد و اتهامات بی اساس علیه کشورم مطرح کرد. او سپس به نشر اکاذیب، ارائه اطلاعات خلاف واقع و الفاظ کینه‌توزانه و تحریک‌آمیز متوسل شد و در عین حال کرامت مقامات ایرانی را مورد تعرض قرار داد. این رفتار نفرت‌انگیز مصداق بارز ترویج نفرت است و باید به صراحت محکوم شود.

در نامه مذکور عنوان شده است: این رفتار تحریک‌آمیز و غیر مسؤولان کاملاً با سابقه طولانی رژیم اسرائیل در استفاده ابزاری از فریب و دروغ مطابقت دارد. همین هفته گذشته، پس از بیانیه مبتنی بر واقعیت دبیرکل سازمان ملل متحد در شورای امنیت که در آن به درستی اعلام کرد که اقدامات حماس در خلاء رخ نداده است، نماینده رژیم اسرائیل به حیثیت دبیرکل حمله کرد و به سخنان تنفرآمیز پرداخت و حتی خواستار استعفای وی به عنوان بالاترین مقام سازمان ملل شد. مقامات این رژیم آشکارا سازمان ملل را نادیده می‌گیرند و بدون هیچ واهمه‌ای عدم پایبندی به قطعنامه‌های سازمان ملل را اعلام می‌کنند. با این حال، آنها فرصت طلبان از بستر سازمان ملل برای تبلیغ نفرت، انتشار اطلاعات نادرست و منحرف کردن توجه بین‌المللی از جنایات شدیدی که علیه مردم فلسطین در فلسطین اشغالی انجام می‌شود، استفاده می‌کنند. چنین اقداماتی با حمایت بی دریغ ایالات متحده تسهیل می‌شود.

این نامه می‌افزاید: اسرائیل، رژیم اشغالگر آپارتاید، بیش از هفت دهه است که به نقض آشکار اصول و هنجارهای اساسی حقوق بین‌الملل، به ویژه حقوق بشردوستانه بین‌المللی و قوانین بین‌المللی حقوق بشر در فلسطین اشغالی ادامه داده است. این تخلفات شامل قتل عام وحشیانه، کوچ اجباری و انتقال غیرنظامیان، هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان و همچنین زیرساخت‌های حیاتی و غیرنظامی، و استفاده از قحطی به عنوان روشی برای جنگ علیه مردم فلسطین در غزه است. همه این اقدامات جنایتکاران بزرگترین جنایات بین‌المللی را شامل می‌شود و مستندات آنها توسط نهادهای بین‌المللی ذیربط به صورت دقیق و گسترده موجود است. در نتیجه، رژیم اسرائیل باید پاسخگو باشد و به او اجازه داده نشود از طریق نشر اکاذیب یا با تلاش برای انداختن تقصیر به گردن دیگران از مسؤولیت فرار کند یا از مجازات اجتناب کند.

در نامه مذکور عنوان شده است: جمهوری اسلامی ایران از جامعه بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد که به مسؤولیت‌های خود عمل کرده و اقدامات قاطعانه‌ای انجام دهد. این اقدامات باید رژیم اسرائیل را وادار کند که به اشغال خود پایان دهد، اقدامات تجاوزکارانه خود را متوقف کند و به تعهدات بین‌المللی خود تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه و قوانین بین‌المللی حقوق بشر پایبند باشد.

نماینده ایران در این نامه خاطرنشان کرده است: مایلم از این فرصت استفاده کنم و اتهامات غیر مستند علیه کشورم در نامه‌های مورخ ۲۴ اوت، ۸ و ۱۱ اکتبر ۲۰۲۳ نماینده رژیم اسرائیل خطاب به دبیرکل و رئیس شورای امنیت را قاطعانه رد کنم. بدیهی است که رژیم اسرائیل با طرح این اتهامات بی اساس سعی در توجیه و کتمان اعمال جنایتکاران و جنایات خود علیه مردم فلسطین در فلسطین اشغالی و همچنین نقض مداوم قطعنامه‌های ۱۵۵۹ و ۱۷۰۱ شورای امنیت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا