حمایت بانک صنعت و معدن از واحدهای نیمه تعطیل بروجرد

ریال نیوز : دكتر حسين مهري مدیرعامل بانک صنعت و معدن در راستای تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریعتر واحد صنعتی فرتاك سیلیس متال بروجرد اعلام نمود؛ تسهيلات موردنياز را پس از بررسي و تصويب در اختيار اين شركت قرارخواهيم داد .

به گزارش ریال نیوز، مدير عامل اين بانك به همراه ولي الهي، عضوهيئت عامل روز پنجشنبه در بازدید از تعدادي از واحدهای صنعتی بروجرد در جمع خبرنگاران گفت : واحد صنعتی فرتاك سیلیس متال بروجرد از پروژه هاي ارزشمند اين استان مي باشد که با بهره برداري از تمامي فازهاي آن باعث افزايش اشتغال و رونق اقتصادی اين شهرستان خواهد شد.
وی افزود: خوشبختانه اين پروژه ارزشمند داراي پیشرفت بالايي مي باشد، لذا مقرر شد بانک صنعت و معدن تا سقف موردنياز تسهیلات به این واحد صنعتی پرداخت نمايد.
وی اضافه کرد: با پرداخت این تسهیلات پیش بینی می شود فاز اول واحد فرتاك سیلیس بروجرد تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسيد .
اين مدير ارشد بانكي تاكيد كرد: این واحد بزرگ صنعتی یک مجموعه چند منظوره مي باشد که فازهای آتي آن با ارزش افزوده بالايی كه خواهد داشت، می تواند کشور را از اين محصول خودکفاء و در منابع ارزی و واردات صرفه جویی چشمگيري داشته باشد. مهری ادامه داد: در جريان اين بازديدها، صنعتگران مشکلات خود را مطرح نمودند که مقرر شد کارگروهی تشکیل و صورتجلسه ای برای پیگیری تنظیم شود. در ادامه وی اظهار امیدواری کرد: امیدوارم بتوانیم بخشی از مشکلات صنعتگران و معدن کاران شهرستان بروجرد را مرتفع نماييم.
تولید فرتاك سیلیکون متال با سرمایه گذاری 50 میلیون دلار در زمینی به وسعت 20 هکتار با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در حال انجام است که با بهره برداری از این پروژه با ظرفیت 34 هزار تن در سال اشتغالزایی مستقیم 600 نفر و غیر مستقیم 2 هزار و 500 نفر فراهم می شود.
شايان ذكر است علاوه بر سیلیکون متال، محصولات پلی سیلیکون و پلیمر سیلیکونی که پیش نیاز تولید سلولهای خورشیدی است در این مجتمع صنعتي تولید خواهد شد.
دکتر مهری در ادامه سفر یک روزه خود به بروجرد از چندین طرح صنعتی اين شهرستان همچون شرکت كارخانجات صنعتي ملاير ، درين گلوكز غرب ، فولاد نويد پاسارگاد، صبا ظرف آسيا و شركت نورد آلومينيوم آسيا بازديد كرد و از نزديك در جریان فعالیت آنها قرار گرفت.
شركت درين گلوكز غرب توليد كننده نشاسته با ظرفيت 12 هزار تن و اشتغال زايي 35 نفر بوده بانك صنعت و معدن مبلغ 15 هزار ميليون ريال تسهيلات سرمايه ثابت و 10 هزار ميليون ريال سرمايه در گردش به اين شركت پرداخت نموده است.
شركت فولاد نويد پاسارگاد توليد كننده شمشهاي فولادي با ظرفيت ساليانه 60 هزار تن و اشتغال زايي 50 نفر مي باشد. بانك صنعت و معدن در اين راستا مبلغ 220 ميليارد ريال تسهيلات سرمايه در گردش، 80 ميليارد ريال تسهيلات سرمايه ثابت پرداخت نموده است.
شركت صبا ظرف آسيا توليدكننده انواع ظروف آشپزخانه با ظرفيت 2 هزار و 400 تن و اشتغال 60 نفر مي باشد كه بانك صنعت و معدن مبلغ 65 ميليارد ريال تسهيلات سرمايه در گردش پرداخت نموده است .
شركت نورد آلومينيوم آسيا توليد كننده گرده هاي آلومينيومي با اشتغال 23 نفر و ظرفيت 3 هزار تن انواع ورق آلومينيومي آلياژي و غير آلياژي مي باشد كه در خصوص اين شركت نيز بانك صنعت و معدن تسهيلات 28 ميليارد ريال مصوب نموده كه در آستانه انعقاد قرارداد مي باشد.
اين مدير ارشد بانكي علاوه بر طرحهاي مرتبط به بانك از شركت هاي گروه صنعتي آويژه، سامان كاشي و شهر پروتئين نيز بازيد نمود و يادآور شد: از همه سرمایه‌گذاران فعال و کوشایی که چرخه اقتصاد و اشتغال با دستان تواناي آنان مي چرخد و در اين شرايط سخت اقتصادي كشور كه ناشي از تحريم هاي ظالمانه و شيوع ويروس كرونا است، همچنان ثابت قدم با همه مشكلات مبارزه مي كنند، صميمانه سپاسگزارم و اعلام مي دارم مجموعه بانك صنعت و معدن، خود را خدمتگزار آنان مي داند.
وي در پايان با حضور در جمع كاركنان شعبه بروجرد از زحمات آنان قدرداني نمود و با تاكيد بر اصل مشتری مداری، معرفی خدمات بانکی جدید به مشتریان، درك و پاسخ به نياز آنان در دستیابی به عملکرد مناسب و مطلوب تاكيد نمودند .



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − شش =

دکمه بازگشت به بالا