رابطه عقب نشینی ایران با لغو تحریم ها

به گزارش ریال نیوز، دولت حسن روحانی در آخرین تلاش های خود برای احیای برجام و تعلیق برخی از تحریم ها در هفته های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری به دنبال متوقف کردن غنی سازی 60 درصدی است.

این اقدام نشان دهنده اقدام همزمان هم نیست؛ چه رسد به بازگشت نخست آمریکا به اجرای تعهدات؛ و پیشقدم شدن ایران را در احیای برجام نشان می دهد که با هدف تعلیق تحریم ها؛ در ادبیات دولت اعتدال لغو همه تحریم ها؛ انجام می شود، اما درباره نتیجه بخش بودن آن تردیدهای جدی وجود دارد.

آمریکایی ها توانسته اند در 3 ماه اخیر با فرسایشی کردن مذاکرات؛ طرف ایرانی را قدم به قدم به عقب رانده و امتیاز خاصی هم واگذار نکرده اند که بستر این منطق پیروز برای طرف آمریکایی، اجازه دادن به دولتی برای مذاکره است که از 25 روز دیگر عملا در کشور کاره ای نیست. تعجیل دولت برای مذاکرده باعث شده است تا گذشت زمان به شدت به زیان طرف ایرانی باشد.

به نظر می رسد که تصمیم گیران در تهران غیر از گرفتن تخفیف در تحریم های آمریکا هیچ برنامه ای برای مدیریت اقتصاد نداشته و به همین دلیل به تیم دولت روحانی برای مذاکره در آخرین ماههای حضور در پاستور اجازه مذاکرده داده شده است.

منبع : وب سایت تحریریه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا