برگزاری جشن نیکوکاری در قزوین

ریال نیوز : مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: مجموع پایگاه ها در دفاتر کمیته امداد، مساجد، مدارس، ادارات، شرکت ها، بیمارستان ها و مصلی های نماز جمعه دو هزار و ۴۲۹ پایگاه ثابت و سیار است.

به گزارش ریال نیوز ، ناصر ظاهری در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: ۱۴ اسفند ماه سالروز تأسیس کمیته امداد با عنوان روز احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است، نهادی که ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تأسیس شد.

وی ادامه داد: در اندیشه امام رسیدگی به نیازمندان موج می زد و در واقع این حرکت از سال ۴۲ آغاز شد و به طور رسمی کمیته امداد در سال ۱۳۵۷ تأسیس شد تا این اندیشه اسلامی نهادینه شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: یکی از برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان سال برگزاری جشن نیکوکاری است که در سال جاری با شعار “هر روز عیدی دیگر است” از اول بهمن کار خود را آغاز کرده و تا پایان سال هم ادامه دارد.

وی افزود: برای برگزاری این جشن در استان قزوین پایگاه های ثابت و سیار در نظر گرفته ایم که مجموع پایگاه ها در دفاتر کمیته امداد، مساجد، مدارس، ادارات، شرکت ها، بیمارستان ها و مصلی های نماز جمعه دو هزار و ۴۲۹ پایگاه ثابت و سیار است که به لحاظ تعدادی ۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

ظاهری خاطرنشان کرد: علاوه بر جمع آوری کمک ها از طریق فضای مجازی، کارت امداد قزوین به شماره ۶۰۳۷-۹۹۷۹-۵۰۰۲-۸۵۱۵ امکانی را فراهم کرده تا اقشار مختلف مردم نیکوکار به سهولت نسبت به اهدای کمک های خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این روش ها کد مهربانی #۰۲۸*۸۸۷۷* هم امکان نیکوکاری را فراهم کرده است البته روش دیگری در استان قزوین فعال شده که بر این اساس با مراجعه به  سایت   www,۳۳۸۰۸.ir امکان مساعدت های مردم نیکوکار فراهم شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: سال گذشته در جشن نیکوکاری بیش از ۱۲میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک های مردمی را شاهد بودیم که در سال جاری تاکنون بیش از ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مشارکت مردمی در جشن نیکوکاری را داشته ایم که پیش بینی می کنیم تا پایان سال کمک های مردمی بازهم افزایش محسوسی داشته باشد.

وی با اشاره به رسالت های فرهنگ سازی در کمیته امداد توضیح داد: در کنار کمک به نیازمندان هدف دیگر ترویج فرهنگ انفاق و احسان و ایثار و نیکوکاری است از این رو اگر بدانیم افراد زیادی به جرگه نیکوکاری و احسان اضافه کنیم، قطع یقین توانسته ایم توفیقاتی را کسب کنیم.

ظاهری عنوان کرد: ترویج فرهنگ قرض الحسنه یکی از برنامه هایی است که در جریان کارها پیگیری می کنیم و قطع یقین سال آینده نیز برای آن هدفگذاری خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: یکی از نیازهای احصا شده نیازمندان هزینه های درمانی است همچنین توجه به لوازم ضروری زندگی و هدیه ازدواج دامادها و … از دیگر نیازهایی است که مورد توجه بوده و در مشارکت های مردمی نیز به آن پرداخته می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: در حال حاضر در استان قزوین ۳۱ هزار و ۲۵۱ خانوار تحت حمایت هستند که جمعیتی حدود ۶۰ هزار نفر را شامل می شود که از این تعداد ۴۲۶ نفر دانشجو و طلاب و هفت هزار و ۸۱۸ نفر دانش آموز تحت حمایت هستند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۱ فقره وام دانشجویی به میزان بیش از دو میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان پرداخت شده است تا درحوزه آموزشی شاهد ارتقای علمی فرزندان جامعه هدف باشیم.

وی اظهارکرد: در بحث اشتغال هشت هزار و ۱۷۸ فرصت شغلی تعهد شده که تاکنون شش هزار فرصت شغلی ایجاد شده و در زمینه مسکن نیز تا پایان سال ۱۶۳ واحد مسکونی تکمیل و تحویل خانواده های ولی نعمت خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تأکید کرد: یکی از برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) بستن پرونده بی خانمانی ایتام است که ۲۰ واحد در حال اجرا داریم که ۱۳ واحد مسکونی تحویل و مابقی نیز در اینده نزدیک تحویل ایتام خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۲۹۱ یتیم و شش هزار و ۳۲۵ فرزند محسنین تحت حمایت داریم که برای یاری رساندن به این فرزندان، ۲۹ هزار و ۹۰۰ حامی با این نهاد همکاری دارند و از این این فرزندان حمایت می کنند که تاکنون شاهد مساعدت ۴۱ میلیارد تومانی این حامیان بوده ایم.

ظاهری اظهارکرد: در حال حاضر ۱۷۸ مرکز نیکوکاری داریم که به امداد کمک می کنند و کمک کار امداد هستند و اقشار مختلف مردم در این مراکز برای یاری رساندن به محرومان و نیازمندان کمک می کنند که همه مراحل جمع آوری و هزینه کرد برای محرومان توسط خود مردم انجام می گیرد.

وی یادآورشد: در بحث نیروگاه خانگی خورشیدی یک هزار خانواده را شناسایی کردیم که ۳۰۰ خانواده در فاز نخست شناسایی مستعد هستند تا این طرح را در منازل آنها اجرا کنیم البته تاکنون ۱۱۵ نیروگاه خورشیدی بر روی بام منازل مسکونی مددجویان نصب شده که بخش قابل توجهی از این منازل هم توسط کمیته امداد احداث شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا