استاندار قزوین : آموزش و پرورش نقص دارد

ریال نیوز : استاندار قزوین گفت : وقایع اخیر نشان داد که در آموزش و پرورش نقایصی وجود دارد .

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز شنبه در نشست با اقشار مختلف جوانان استان قزوین که با حضور تعدادی از مدیران استانی و مدیران کل ستادی استانداری در سالن جلسات باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار داشت: در استان قزوین تلاش شده تا از ظرفیت جوانان در مصادر تصمیم گیری های استانی در قالب مدیران دستگاه و دفاتر استفاده شود و در حوزه‌های مشورتی و ایده گرفتن هم از ظرفیت جوانان استفاده کرده‌ایم و از این پس هم استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: در رصدهایی که در سطح ملی انجام شده استان قزوین در بکارگیری جوانان نسبت به استان های ديگر پیشرو بوده است که این موضوع نشان دهنده اهمیت دادن مجموعه مدیریتی استان به جوانان است.

اعلایی گفت: در حوزه انتصابات آن چیزی که تلاش است در سطح استان دنبال شود این است که در بین ممکنات و فضاهایی که امکان اجرایی دارد، از افرادی که شایستگی و توانمندی لازم را برای رساندن سازمان به اهداف مورد نظر دارند، بکارگیری شوند، البته با کسی که مسئولیت می گیرد قرارداد دائمی نداریم و در صورت ضعف عملکرد مسئولان منصوب شده جابجا خواهند شد.

استاندار قزوین اضافه کرد: ذکر این نکته هم نیاز است که همه اختیار انتصابات به ویژه در حوزه مأموریتی وزارتخانه ها برعهده استاندار نیست و وزرای ذیربط هم باید در بحث انتصاب به توافق مشترکی برسند.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در بحث آموزش و پرورش بارها تأکید شده در کلیشه ها اقدامی صورت نگیرد و با کشف استعدادهای موجود در آموزش و پرورش به سمت تحول در  این مسير برویم.

وی با بیان اين که نیروهای جوان و خلاق باید برای مدیریت مدارس انتخاب شوند، افزود: وقایع اخیر نشان داد که در آموزش و پرورش نقایصی وجود دارد که اتفاقا آسیب زا هم بوده است و باید در این حوزه اقدامات اساسی صورت گیرد.

اعلایی گفت: در استان در حوزه رسانه مشکل وجود دارد و با وجود اینکه در استان ظرفیت‌های رسانه پذیر زیادی وجود دارد ولی در این زمينه احساس می شود و در روزگار فعلی که ایجاد رسانه دشواری سابق را ندارد، جنبش های تحول آفرین و پیشران اجتماعی در قالب رسانه می تواند شکل بگیرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: رسانه فقط به معنای مطالبه گری از مسئولان نیست و باید موضوعاتی مانند بالا بردن مشارکت اجتماعی و غیره را دنبال کند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان این که ایجاد یأس، نا امیدی، منفی بافی و منفی نگری در جامعه هنر نیست و موضوعات باید در کنار استراتژی و هدف دنبال شود، اظهار داشت: هر کسی که می خواهد داعیه دار رشد و تحول در جامعه باشد اول خودش باید به این موضوع دست پیدا کند و جامعه جوان باید برای خود برنامه ریزی داشته‌ باشد تا تحول اجتماعی را ایجاد کند.

وی افزود: جوانان هم‌فکر و دغدغه‌مند علاوه بر راه اندازی رسانه می توانند با تشکیل ساختار و پبشبرد هدفمند امور در قالب سازمان های مردم نهاد هم موضوعات را دنبال کنند تا به نتیجه برسند.

اعلایی گفت: نباید داشته ها را نادیده گرفت، چرا که دشمن به دنبال نا امیدی و دو قطبی سازی در جامعه است و باید در یک بستر فرهنگی متعالی در کنار هم قرار گرفته و مسائل و مشکلات را برطرف کنیم.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: هیچ پروژه متوقف شده بیمارستانی در استان وجود ندارد و تا ۲ سال آینده اتفاقات خوبی در حوزه بهداشت و درمان در حوزه زیرساخت ها اتفاق خواهد افتاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا