دستور استاندار قزوین برای جمع‌آوری معتادان متجاهر

ریال نیوز : استاندار قزوین گفت: معتادان متجاهر باید از تمامی شهرهای استان جمع آوری شوند چون تمامی شهرداری ها در این زمینه هزینه می کنند.

به گزارش ریال نیوز ، محمدمهدی اعلایی ، استاندار قزوین روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اظهار داشت: یک سال اخیر آغاز فرآیند جمع‌آوری و بازپروری جدی‌تر معتادان متجاهر و مبارزه با توسعه اعتیاد و توزیع مواد مخدر بوده که با ایجاد مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ عملیاتی شده است.

وی افزود: یکی از نقایص استان قزوین نبود مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ بود که خوشبختانه با توجه به اقدامات استان برطرف شده است، البته در این زمینه تنگناهایی وجود دارد که در دستور کار قرار دارد و امیدواریم به زودی برطرف شود.

اعلایی گفت: مراکز ترک اعتیاد فضای مناسبی برای معتادان خواهد بود و آنها را با سلامت به شهر بازخواهد گرداند، البته امیدواریم در شهر و استان معتادی نباشد که مجبور به اجرای این فرآیند باشیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: برای ساماندهی هرچه بهتر وضعیت مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ اعتبارات شهرداری ها و اعتبارات کشوری باید پیگیری شود و در این مسیر می توان از ظرفیت خیّرین و گروه‌های جهادی به ویژه پزشکان جهادی نیز استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: بررسی قضایی و روانشناسی موضوع ملاقات ها هم باید در دستور کار این شورا قرار گیرد و پس از بررسی از دادستان درخواست مکتوب نمایید تا تصمیمات لازم را اتخاذ نماید.

اعلایی گفت: نتیجه مبارزه با مواد مخدر در استان قابل توجه و تقدیر بوده است ولی کافی نیست و باید تلاش های بیشتری را داشته باشیم تا به ثبات مطلوب در این زمینه دست پیدا کنیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: معتادان متجاهر باید از تمامی شهرهای استان جمع آوری شوند چون تمامی شهرداری ها در این زمینه هزینه می کنند و باید توقعات آنها در این زمینه اجرایی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا