پيش بينی مبادلات ۸ میلیارد دلاری ایران و روسیه

ریال نیوز : رئیس سازمان توسعه تجارت راه‌اندازی نخستین مرکز تجاری ایران در روسیه را به‌عنوان گامی موثر جهت دستیابی به چشم‌انداز مبادلات ۸ میلیارد دلاری تا دو سال آینده میان دوکشور، ارزیابی کرد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت، نخستین مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در مسکو با هدف تسهیل تجارت، برگزاری نشست‌های رودررو بین بازرگانان ایرانی و روسی، انعقاد قراردادهای همکاری، تهیه مدارک موردنیاز، مشاوره بانکی، بیمه‌ای و گمرکی و نیز پشتیبانی حقوقی از صنعتگران و تجار ایرانی و روسی راه‌اندازی شد.

این مرکز با همکاری «وزارت صنعت، معدن و تجارت»، «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، «سازمان توسعه تجارت»، «سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه»، «اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه» و همچنین حمایت فراکسیون تعاون و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی شده و قرار است به رفع موانع در مسیر تجارت بین دو کشور کمک کند.

مراسم افتتاح نخستین مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در مسکو با حضور «علیرضا پیمان‌پاک»، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، «بهمن عبداللهی» رئیس اتاق تعاون ایران، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، «سیدکاظم دلخوش» سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، «دیمیتری زوبوف» رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرکزی جامعه مصرف کنندگان روسیه و جمعی از مقامات سیاسی و اقتصادی ایران و روسیه برگزار شد.

پس از افتتاح این مرکز تجاری، «علیرضا پیمان‌پاک»، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه همکاری‌های اقتصادی بین ایران با روسیه و حوزه اوراسیا گفت: راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در روسیه گامی مؤثر جهت دستیابی به چشم‌انداز مبادلات ۸ میلیارد دلاری تا دو سال آینده است.

وی به عزم جدی دو کشور برای افزایش سطح مناسبات اقتصادی اشاره و در مورد راه‌اندازی نخستین مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در مسکو اینگونه واکنش نشان داد: با توجه به توسعه ارتباطات و گسترش همکاری‌های تجاری، شاهد برگزاری نمایشگاه‌های متعدد، ارتباط پلتفرم‌ها، پیگیری برای مسائل مالی-بانکی، موضوعات مرتبط با بیمه برای تجار، همکاری‌ها در حوزه لجستیک و حمل و نقل و.. میان ایران و روسیه هستیم که راه‌اندازی این مرکز تجاری، نیازمندی‌های موجود برای نظم‌دهی و ساماندهی به این مناسبات را کاهش می‌دهد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ضمن معرفی فرصت‌های بوجود آمده از طریق ایجاد مرکز تجاری در مسکو، اعلام کرد که این مرکز تجاری می‌توانند در ایجاد گام‌های مثبت جهت هدفمند کردن ارتباطات تجاری میان دو کشور نقش آفرینی کنند.

پیمان‌پاک همچنین به همکاری نهادهای مختلف برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت توسعه تجارت با فدراسیون روسیه در بخش‌های مرتبط به گمرک، روابط مالی و بانکی، حمل و نقل و … اشاره کرد.

همچنین «بهمن عبداللهی» رئیس اتاق تعاون ایران از همکاری سفارت ایران در روسیه، وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت، اتاق تعاون و اتحادیه مرکزی روسیه در راه‌اندازی نخستین مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در مسکو، تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه به اهداف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمک به راه‌اندازی مراکز تجاری ایران در دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف مصرح در قانون تعاون، کمک به تقویت بخش‌های اقتصادی است و راه‌اندازی این مرکز در روسیه نیز با همین هدف صورت گرفته است.

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه هم در این مراسم بر ضرورت تنوع‌بخشی به سبد صادرات محصولات ایرانی به روسیه تاکید کرد.

«سیدکاظم دلخوش» سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس شورای اسلامی با وضع قوانین مورد نیاز، آماده همکاری و حمایت از بخش تعاون کشور است.

«دیمیتری زوبوف» رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرکزی جامعه مصرف کنندگان روسیه در مراسم گشایش مرکز تجاری اتاق تعاون ایران در روسیه با اشاره به توسعه روزافزون همکاری‌های تجاری بین دو کشور گفت: با راه‌اندازی این مرکز، اقدامات لازم برای صنعتگران و تجار ایرانی و روسی در زمینه عقد قراردادها، تهیه مدارک و پشتیبانی حقوقی انجام خواهد شد. وی به چشم‌انداز روشن مرکز تجاری ایران در روسیه اشاره و تاکید کرد: هرچند میزان تلاش و جدیت طرفین در ارتقا مناسبات دوجانبه بسیار تأثیرگذار است و اطمینان دارم راه‌اندازی این مرکز نتایج مطلوبی در پی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + سه =

دکمه بازگشت به بالا