طرح ملی پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان توسط بنیاد ۱۵ خرداد

ریال نیوز : اجرای طرح ملی پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد ۱۵ خرداد، آیین آغاز طرح ملی پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان سراسر کشور و رونمایی از کاربرگ‌های آموزشی پیشگیری از پوسیدگی دندان با حضور حمیدرضا علیان‌زادگان مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام، حسین بابویی مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی و اعظم گودرزی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش و حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی امام جمعه ورامین در مدرسه محدثه شاهد ورامین برگزار شد.

علیان‌زادگان در این مراسم تاکید کرد: طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان در راستای جهت‌گیری‌های جدید بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در امر مداخلات پیشگیرانه و توسعه و تعمیق استانداردهای سلامت کودکان و فراهم آمدن زمینه‌های شکل‌گیری حداکثری یک نسل سالم، چابک و علاقه‌مند به پیشرفت همه جانبه ایران عزیز در مدارس سراسر کشور اجرا می‌شود.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ادامه داد: همچنین در قالب این طرح، کاربرگ‌های آموزشی میان دانش‌آموزان توزیع می‌شود. در این کاربرگ‌ها آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان با روش‌های جذاب ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کاربرگ‌ها برای سه گروه مخاطب دانش‌آموزان، والدین و معلمان طراحی شده است.

علیان‌زادگان با تاکید بر اهمیت اجرای طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان گفت: از آن‌جا که دندان‌های شیری به مرور زمان از حدود سن ۸ سالگی شروع به افتادن می‌کنند و دندان‌های دائمی جای آنها را می‌گیرند، بهترین دوره برای ارائه آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان، مقطع دوم دبستان است و این کاربرگ‌های آموزشی ناظر به همین مقطع تحصیلی طراحی شده است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد عنوان کرد: طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان ابتدا به شکل آزمایشی در مدارس حاشیه شهر تهران اجرا شده و در ادامه در تمامی مدارس ابتدایی کشور عملیاتی خواهد شد.

علیان‌زادگان از اجرای پویش‌های سلامت و جمعیت بنیاد ۱۵ خرداد در مدارس خبر داد و گفت: علاوه بر طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان، اجرای پویش‌های غربالگری اسکلتی و حرکتی، شنوایی‌سنجی و کاشت حلزون شنوایی، بینایی‌سنجی و تامین کمک هزینه خرید عینک در دستور کار قرار دارد.

به گفته مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، پویش‌های جمعیت این بنیاد نیز با هدف آگاهی‌رسانی به دانش‌آموزان درباره اهمیت جوانی جمعیت و در قالب برگزاری رویدادهای فرهنگی و فراخوان برای ساخت تولیدات چندرسانه‌ای مختلف مانند فیلم کوتاه، مستند، انیمیشن و سایر محصولات هنری و فرهنگی در مدارس اجرا می‌شود.

گفتنی است، در این مراسم از دختر شهید حسن خانی از شهدای قیام ۱۵ خرداد و محمد مهماندوست از شاهدان زنده این واقعه تقدیر به‌عمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا