زمان صدور مجوز صنایع کوتاه می شود

ریال نیوز : وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر این‌که باید به سمت صنایع کم‌انرژی‌بر و دانش‌بر برویم، گفت: سهم آب صنعت در استان همدان بیشتر شود.

به گزارش ریال نیوز ، عباس علی‌آبادی شامگاه شنبه ۲۸ مرداد در نشست با فعالان اقتصادی استان همدان، با بیان این‌که هر کاری که بخواهیم می‌توانیم انجام دهیم، اظهار کرد: زمان صدور مجوز برای صنایع و معادن را کوتاه خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که امروز رتبه بسیار عالی در رقابت با کشورهای دیگر داریم، تصریح کرد: روزی که در بازار جهانی محک خوردید باید اسم خود را تولیدکننده بنامید.

وزیر صمت با تأکید بر این‌که هیچ‌ بن‌بست و محدودیتی وجود ندارد، بیان کرد: اعتماد به نفس داشته باشید، تا به خارج صادر نکردید در داخل نفروشید.

وی با اشاره به مشکل تأمین ارز واحدهای تولیدی، خطاب به فعالان اقتصادی استان همدان گفت: ارز موردنیاز خود را تأمین کنید.

علی‌آبادی با تأکید بر این‌که تولیدکنندگان می‌توانند همه مشکلات خود را حل کنند، اظهار کرد: تولیدکنندگان باهم بیاندیشند و در همین شرایط موجود مشکلات را حل کنند.

وی درباره مشکلات برق و گاز در واحدهای تولیدی، گفت: باید قبول کنیم در استفاده از انرژی اسراف داریم به‌طوری‌که یک میلیارد مترمکعب گاز و ۲۲۰ میلیون لیتر بنزین و گازوئیل در روز مصرف می‌شود که فاجعه است که در مصرف انرژی بدترین هستیم.

وزیر صمت با اشاره به این‌که در تولید و مصرف برق بهره‌وری درستی نداریم، خاطرنشان کرد: امروز شرایط سخت و پیچیده‌ای‌ است که باید کمک کنیم. 

علی‌آبادی تأکید کرد: سهم صنعت در جی‌دی‌پی ۳۰ درصد است اما سهم آن در خاموشی‌ها ۶۰ درصد است در حالی‌که اولویت خاموشی نیست. برای این‌که مشکل را پشت سر بگذاریم باهم بحث برق را به سرانجام برسانیم.

این مقام مسئول با بیان این‌که در برق به دنبال ذخیره‌سازی برویم، درباره فرسودگی تجهیزات صنایع، خاطرنشان کرد: بزرگترین چالش کشور عدم سرمایه‌گذاری است، یکی از چالش‌هایی که دنیا را درگیر کرده، سرمایه‌گذاری است و تنها کشوری که سرمایه‌گذاری داشته، تنها ژاپن است.

وی با تأکید بر این‌که محیط زیست بسیار مهم است، باید به محیط زیست احترام بگذاریم، تصریح کرد: در خودروهای برقی هدف ما محیط زیست است. باید به سمت تحولات نو برویم. خودروهای برقی خودروهای آینده نیستند بلکه خودروهای روز هستند.

علی‌آبادی درباره عدم قبول معادن به عنوان وثیقه بانکی، اظهار کرد: این‌که بانک‌ها معادن را به عنوان وثیقه قبول ندارند، پیگیری می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا