جزئیات دیدار رئیسی با جمعی از رهبران ادیان الهی

ریال نیوز : رئیس جمهور در دیدار جمعی از رهبران ادیان الهی گفت: خداپرستی، دعوت به اجرای عدالت و ظلم‌ستیزی ماموریت اصلی انبیا و نقطه اشتراک همه ادیان الهی است.

به گزارش ریال نیوز ، حجت لاسلام سید ابراهیم رئیسی در نخستین برنامه از دومین روز سفر خود به نیویورک با جمعی از رهبران ادیان الهی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار با تاکید بر اهمیت توجه به نقاط مشترک ادیان الهی، خداپرستی، دعوت به اجرای عدالت در جامعه بشری و ظلم‌ستیزی را مأموریت اصلی انبیا به عنوان هادیان بشر و نقطه اشتراک همه ادیان الهی برشمرد.

رئیسی با بیان اینکه هیچ معتقدی به ادیان الهی نمی‌تواند ظالم باشد، ظلم به مظلومین فلسطینی از سوی رژیم صهیونسیتی را بی‌ارتباط با دین یهودیت دانست و گفت: یهودیان دارای عقاید و کتاب آسمانی هستند و هیچ مجوزی برای ظلم‌کردن صادر نمی‌کنند.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت نقش رهبران دینی در گسترش عدالت و مقابله با ظلم و تبعیض، افزود: ما همیشه از گفتگوی بین ادیان الهی استقبال کرده‌ایم و معتقدیم گفتگوی ادیان در روشنگری نقاط مشترک و بهره‌گیری از آنها در جهت زندگی بهتر کمک شایانی خواهد کرد.

رئیسی احترام به ادیان الهی و کتب آسمانی را از ضرورت‌ها دانست و با تاکید بر اینکه اهانت به قرآن کریم بی‌احترامی به همه ادیان بلکه توهین به جامعه بشریت است، اظهار داشت: سوال اینجاست که چرا برخی حکومت‌های غربی توهین به قرآن را به آزادی بیان تقلیل داده و از توهین‌کنندگان حمایت می‌کنند؟

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به رشد چشمگیر توجه به دین و معنویت در جهان به‌ویژه در میان جوانان غربی به‌رغم تلاش گسترده‌ای که برای دین‌زدایی انجام می‌شود، سیاست، منهای معنویت را عامل بسیاری از گرفتاری‌های امروز جوامع بشری دانست و تصریح کرد: ریشه جنگ‌های اول و دوم جهانی، کشورگشایی‌ها و تجزیه‌طلبی‌ها در دنیای امروز را می‌توان در دوری سیاست از معنویت جستجو کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع رهبران ادیان الهی راه‌حل مسئله فلسطین و پایان یافتن بیش از ۷۰ سال ظلم، اشغالگری، کشتار و ویرانی علیه مردم مظلوم فلسطین را مراجعه به آرای عمومی همه فلسطینیان اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی دانست و گفت: ابتکار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در برگزاری همه‌پرسی میان فلسطینیان برای تعیین سرنوشت و انتخاب نوع حکومت که در سازمان ملل نیز به ثبت رسیده، راهی عادلانه برای حل بحران فلسطین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا