شرط رهبری برای بازگشت ایران به برجام

به گزارش ریال نیوز، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(یکشنبه) با فرماندهان، خلبانان و جمعی از اعضای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به مناسبت سالروز تاریخی بیعت همافران با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ۵۷، دیدار کردند.

با اشاره به مسئله تحریم‌ها: حرف و حدیث‌هایی در دنیا وجود دارد، هم اروپایی‌ها چیزهایی می‌گویند و هم امریکایی‌ها. اولا در جمهوری اسلامی گوش هیچکس بدهکار مهمل‌گویی‌های مدعیان بدون استحقاق نیست، حرف‌های مهملی در اروپا و امریکا می‌زنند.

اگر بخواهیم منطقی و مستدل صحبت کنیم، براساس منطق امریکا و ۳ کشور اروپایی که همه تعهدات برجامی را زیرپا گذاشتند، دیگر حق ندارند شرط و شروط برای برجام تعیین کنند.

آنها به تعهدات برجامی خود، هیچ عمل نکردند. یک برهه بسیار کوتاهی در ابتدای کار، بعضی از تحریم‌ها را موقتا تعطیل کردند و دوباره برگشتند و حتی تحریم‌ها را افزایش هم دادند، شاید تحریم‌ها را دو تا سه برابر زیاد کردند. بنابراین آنها حق ندارند شرط و شروط معین کنند.

آن طرفی که حق دارد برای ادامه کار برجام شرط معین کند، ایران است. علت این هم آن است که ایران از ابتدا به تمام تعهدات برجامی خود عمل کرد اما آنها نقض کردند.

ما حق داریم برای ادامه برجام شرط بگذاریم و این شرط را هم گذاشتیم و گفتیم و هیچکس از آن عدول نخواهد کرد، [این شرط] آن است که اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد باید امریکا تحریم‌ها را کلا لغو کند آن هم نه به زبان و روی کاغذ، بلکه باید در عمل تحریم‌ها را لغو کنند و ما راستی آزمایی کنیم و احساس کنیم تحریم‌ها درست لغو شده است و ما هم به تعهدات برجامی برمی‌گردیم.

 این سیاست قطعی جمهوری اسلامی و مورد اتفاق مسئولان کشور است و از این سیاست برنخواهیم گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا