شانگهای ایران را به زیرساخت های اقتصادی آسیا وصل کرد

ریال نیوز : سیدابراهیم رئیسی در ابتدای گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم با اشاره به سفرهای خود در روزهای اخیر به کشورهای همسایه و نیز حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار کرد: رویداد راهپیمایی اربعین رویداد فرهنگی بزرگی بود و دولت هم خدمت‌رسانی و تسهیل زیارت را وظیفه داشت و البته میزبان خود مردم بودند مخصوصا مردم عراق و اهل تسنن این کشور که خوب از میهمانان پذیرایی کردند.

به گزارش ریال نیوز ، وی افزود: خدا حاج قاسم سلیمانی را رحمت کند که گفت ما ملت امام حسینیم و این عشق به اهل بیت در هشت میلیون زائری که به عتبات رفت امری نیست که بشود در نظر نگرفت.

رئیسی یادآور شد: هم در اجلاس شانگهای و حضور در سمرقند و هم در نیویورک موضوعات مهمی مطرح شد. در شانگهای از نظر اقتصادی به زیرساخت‌های اقتصادی آسیا وصل شدیم.

رییس جمهوری تأکید کرد: ارتباط اقتصادی ایران با کشورهای عضو این پیمان می‌تواند کمک شایانی به کشور ما داشته باشد. علاوه بر حضور در اجلاس شانگهای که سران این پیمان در آن حضور داشتند، دیدارهایی هم داشتیم از جمله با رییس جمهوری چین درباره قرارداد ۲۵ ساله و نیز قراردادهایی در حوزه انرژی و نیز فعال شدن تجارت بین دو کشور و مسائل پولی و مالی بین دو کشور. همچنین در این دیدار درباره همکاری آنان در پروژه‌های اساسی از جمله در پروژه‌های ریلی صحبت شد که تاکید داریم در این زمینه همکاری‌ها بیشتر و جدی‌تر شود. ما با روسیه هم روابط تجاری‌مان از زمان سفر به این کشور ۸۰ درصد بیشتر شده است و کارهایی در حوزه تجاری، اقتصادی و فضایی و کریدور داریم.

رئیسی اظهار کرد: بعد از اولین سفری که من به تاجیکستان داشتم تا الان روابط تجاری و اقتصادی ما پنج برابر افزایش یافته است. همکاری‌های مختلفی با کشورهای آسیای مرکزی داریم که در راستای سیاست همسایگی است و آنان هم اعتماد متقابلی به ما یافته‌اند که باید آن را ارتقاء ببخشیم تا به همکاری‌های گسترده‌تری بدل شود.

قرار است سیدابراهیم رئیسی در این گفت‌وگوی درباره مسائل داخلی و سیاست خارجی کشور سخن بگوید.

این گفت‌وگو به صورت زنده از شبکه‌های یک و خبر سیما و رادیو سراسری در حال پخش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا