بیانیه سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره اپلیکیشن بله

ریال نیوز : در روزهای اخیر شاهد انتشار تصویری در شبکه‌های اجتماعی بودیم که منتشرکنندۀ آن مدعی بود تصویر رایانۀ یکی از کارمندان یک پیام‌رسان داخلی است. در این راستا سازمان فناوری اطلاعات ایران خواستار توضیحات مدیران ارشد این پیام‌رسان شد.

به گزارش ریال نیوز ، طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، به این منظور علاوه بر برگزاری یک جلسه فوری با حضور مدیران این پیام‌رسان، کارشناسان این سازمان با هدف بررسی دقیق جزئیات و راستی‌آزمایی بیانیه منتشر شده توسط بله، در محل این پیام‌رسان حضور یافتند.

طبق بررسی‌های انجام‌شده، سامانۀ مقابله با کلاهبرداری و محتوای غیر اخلاقی در کانال‌ها و گروه‌های عمومی بله به‌ طور کامل از سامانه‌های اصلی این پیام‌رسان جداست. محتوای درون این کانال‌ها و گروه‌ها طبق سند قوانین و شرایط استفاده از پیام‌رسان، به عنوان مصداق محتوای عمومی معرفی شده است. لذا محتوای عمومی مورد اشاره در این سامانه با هدف شناسایی و حذف محتویات کلاهبرداری مانند فیشینگ و لینک‌های مضر و محتواهای غیراخلاقی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این محتوای نامناسب با گزارش‌های واصله کاربران یا از طریق ابزارهای هوش مصنوعی (متن‌کاوی) می‌تواند شناسایی شده و برای بررسی بیشتر در سامانه قرار بگیرد. همچنین با بررسی بخش‌های مختلف این سامانه مشخص شد که اپراتور امکان مشاهده اطلاعات خصوصی کاربر ارسال‌کننده محتوا در کانال‌ها و گروه‌های عمومی مانند ایدی کاربر، نام ارسال‌کننده و شماره‌تلفن را ندارد. با توجه به این توضیحات، در این مورد هیچگونه نقض حریم خصوصی مشاهده نشده و امنیت استفاده کاربران از پیام‌رسان بله همانند گذشته تامین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 6 =

دکمه بازگشت به بالا