احتمال ورود کمیسیون اصل 90 به موضوع نوسانات اخیر بورس

به گزارش ریال نیوز؛ حسن شجاعی علی آبادی درباره روند نزولی بورس در روز های اخیر گفت: در چند ماهه اخیر نگرانی های مختلفی از سوی کارشناسان و نمایندگان مجلس درباره بورس وجود داشته است .

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم ادامه داد: در جلساتی که با مسئولان اقتصادی در مجلس و دستگاه های اجرایی داشتیم نگرانی ها را بیان کردیم، از جمله دو ماه قبل در دفتر وزیر اقتصاد گفتم بورس مایه نگرانی است و اگر به درستی مدیریت نشود دچار مخاطرات می شود.

وی عنوان کرد: دولت اگر به قصد جمع آوری نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید و تامین سرمایه واحد های تولیدی بورس رونق دهد، امر خوبی محسوب می شود؛ چون موجب هدایت نقدینگی سرگردان جامعه به تولید می شود و بهترین ابزار جذب این نقدینگی بورس است.

شجاعی افزود: اگر قصد دولت به منظور جبران کسری بودجه اقدام به رونق بازار سرمایه کند، اقدام درستی نیست و قطعا دچار مشکلات و آسیب های جدی خواهیم شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: در تعاملات با دولت بر این موضوع تمرکز داریم که بورس باید در خدمت تولید قرار بگیرد و طرح های مطرح شده درباره بورس در مجلس به منظور جذب نقدینگی توسط بورس و هدایت آن به سمت تولید است.

وی ابراز کرد: کمیسیون اصل 90 درباره طرز کار قوای سه گانه حق ورود دارد و در صورت طرح شکایت اگر احساس شود، طرز کار مسئولین دولتی در بورس ایراد دارد، این کمیسیون به لحاظ قانونی امکان ورود در این موضوع داشته و در صلاحیت قرار می گیرد.

شجاعی افزود: ورود کمیسیون اصل 90 به موضوعات مختلف منوط به شکایت از طرز کار است و تاکنون شکایت خاصی نرسیده است، اما اعضای کمیسیون می توانند نسبت به دستگاه های اجرایی شکایت خود را ارائه دهند.

به گزارش خانه ملت، نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر جایی احساس کنیم بورس دولت به خوبی مدیریت نمی کند و مشکلات بوجود بیاورد امکان شکایت برای ورود به موضوع وجود دارد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا