شکایت سلاح‌ورزی رد شد

ریال نیوز : بر اساس نامه وزیر صمت به هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران، شکایت حسین سلاح‌ورزی رد شده و انتخابات برای تعیین رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

به گزارش ریال نیوز ، عباس علی‌آبادی وزیر صمت در نامه‌ای خطاب به نایب رییس و اعضای هیأت رییسه اتاق بازرگانی ایران بر انجام انتخابات تعیین رییس اتاق بازرگانی ایران مطابق تقویم اعلامی از سوی انجمن نظارت (طبق مصوبه شورای عالی نظارت) تاکید کرده است.

در این نامه آمده است: بازگشت به نامه شماره ۱۰/۱/۱۰۰۷۱ ص مورخه ۱۴۰۲/۱۰/۱۲ در ارتباط با مصوبه مورخه ۱۴۰۲/۰۸/۰۱ شورای عالی نظارت و با توجه به لزوم برگزاری انتخابات تعیین رییس اتاق ایران مطابق با تقویم اعلامی از سوی انجمن نظارت (طبق مصوبه شورای مزبور) تاکیداً متذکر می‌گردد.

صدور مکاتبه فوق اساساً در حدود اختیارات هیأت رییسه اتاق بازرگانی ایران نبوده چه آنکه برگرفته از حکم جاری در بند الف ماده ۱۹ قانون اتاق بازرگانی یکی از تکالیف هیأت رییسه تصریحاً اجرای مصوبات شورای عالی نظارت است. شایان ذکر آن‌که شخص ذینفع در مصوبه مورخه ۱۴۰۲/۰۸/۰۱ شورای عالی نظارت تحت خواسته ابطال مصوبه مزبور و اخذ دستور توقف آثار آن اقدام به طرح دعوی نزد محاکم عمومی نموده و نسبت به تقاضای ایشان دایر بر صدور دستور موقت نیز قرار رد صادر شده است. لذا مفاد نامه بازگشتی بیش و پیش از آنکه موید توجه آن جنابان به تبعیت از مقررات قانون اتاق باشد مبین ورود آن هیأت در جایگاه قضاوت و خروج از صلاحیت‌های قانونی است از این حیث ضمن توصیه اکید بر عمل به قانون، برگزاری به‌هنگام انتخابات برابر با تقویم منتشره از سوی انجمن نظارت را تکلیف قانونی آن هیأت می‌داند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا