دستور استاندار قزوین برای برخورد دلالی در شهرک های صنعتی

ریال نیوز : استاندار قزوین گفت: با پشت پرده های موضوع دلالی در شهر‌ک های صنعتی باید برخورد شود و افراد متقاضی برای ورود به این شهرک ها باید بدانند که به جز تولید هیچ کار دیگری نمی توانند انجام دهند.

به گزارش ریال نیوز، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز پنجشنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد درباره موضوع چگونگی واگذاری اراضی منابع ملی اظهار داشت: موضوع اهلیت در واگذاری ها موضوع مهمی است و تنها محدود به اراضی منابع ملی نیست و حتی  در مقیاس های کوچک شهری هم ساری و جاری است.

وی افزود: در این زمینه اصلی ترین و اهمیت دارترین مقوله این است که دستگاه هایی که قانون گذار وظیفه صدور اهلیت را بر عهده آنها واگذار کرده وظایف خود را به درستی انجام دهند.

اعلایی اضافه کرد: بررسی این موضوع به معنای وجود مشکلات ۱۰۰ درصدی در این اراضی نیست و آن چیزی که در فضای شرکت شهرک‌های صنعتی مشاهده می شود در کنار ناکارآمدی ها، موفقیت و توفیقات هم زیاد بوده است.

استاندار قزوین با بیان اين که بررسی این موضوع در ابعاد مختلفی قابل بحث است و نباید تداخل قوا را ایجاد و یا استقلال قوا را زیر سوال ببرد، اضافه کرد: در این زمینه موضوع مهم این است که دست انداز ایجاد شده در مسیر تسهیل فعالیت های اقتصادی از بین برود و برای برطرف شدن این مشکل باید اقدامات کارشناسی و تخصصی صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: به هر میزان که خروجی کار محکم تر گرفته شود و فرد مورد نظر بداند که با دلالی موفق نمی شود و اجازه فروش صادر نمی شود، به طور قطع بازدارنده خواهد بود‌ و بسیاری از دلالی ها و سوءاستفاده ها در این زمینه از بین می رود.

استاندار قزوین افزود: در ایام دهه فجر اعلام کردیم مسئولان غیر از قیچی کردن روبان، زنجیره مشکلات مردم را قیچی کنند که این موضوع با ۲ دستورکار دنبال شد و باید پس از بررسی های لازم و برطرف شدن مشکلات نتیجه این اقدامات به اطلاع مردم برسد.

اعلایی گفت: در زمینه مشکلات شرکت شهرک های صنعتی مشاهد شد که عده ای متقاضی زمین هستند ولی زمین وجود ندارد ولی از طرفی عده ای اراضی را گرفته و بدون استفاده گذاشته اند و اتفاقا قراردادهای قانونی آنها هم تمام شده که باید این رویه برطرف شود و با دستور قضایی زمین ها بازپس گیری شوند.

استاندار قزوین افزود: مشکلاتی هم در قوانین شهرک های صنعتی وجود دارد که باید آنها برطرف شود، به طور مثال در روند واگذاری زمین فاز توسعه ای شرکت ها لحاظ نشده که همین مهم مشکلاتی را برای واحدهای صنعتی ایجاد کرده است.

استاندار قزوین با اشاره به دستور به معاونت عمرانی استانداری جهت بررسی و حل مشکل تعاونی‌های مسکن در استان اظهار داشت: در تعاونی های مسکن باید با کسانی که تخلف کردند، برخورد شود و قرار نیست مردم همواره با این مشکلات روبرو باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + ده =

دکمه بازگشت به بالا