امضای وزیر اقتصاد پای سند اصلاح ساختار سازمان اموال تملیکی

ریال نیوز : وزیر اقتصاد پای سند اصلاح ساختار سازمان اموال تملیکی امضا کرد.

 

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، سید عبدالمجید اجتهادی رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان در حاشیه نشست سراسری مدیران سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از به تصویب رسیدن طرح پیشنهادی ساختار این سازمان و امضای آن توسط وزیر اقتصاد خبر داد.

 

امضای وزیر پای سند اصلاح ساختار سازمان اموال تملیکی

 

اجتهادی در این باره اظهار کرد: در پی بازدید ریاست جمهور از انبارهای اموال تملیکی استان بوشهر و سپس بازدید رییس قوه قضاییه، مرتفع‌سازی مشکلات این سازمان مورد توجه مسئولان قرار گرفت که یکی از مشکلات اساسی بحث ساختار این سازمان بود؛ به این صورت که ساختار اموال تملیکی از سال 1372 بدون تغییر بوده در حالیکه در سال 1392 برخی از وظایف گمرک در زمینه نگهداری کالا به سازمان اموال تملیکی محول شد بدون آنکه ساختار، ظرفیت و امکاناتی برای آن در نظر گرفته شود. به همین دلیل اصلاح ساختار این سازمان مورد تاکید ریاست جمهور  قرار گرفت. 

وی افزود: خوشبختانه ساختار پیشنهادی سازمان اموال تملیکی مورد تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین رییس سازمان امور استخدامی قرار گرفت که در نشست مدیران استانی این سازمان بصورت نمادین به امضای دکتر خاندوزی رسید.

 

تخلیه 50 درصدی انبارهای کالا

اجتهادی در ادامه با اشاره به اقدامات مربوط به تعیین تکلیف اموال تملیکی عنوان کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان این سازمان در سراسر کشور و همچنین با همکاری سازمان‌های مرتبط، حجم قابل توجهی از اموال تحت اختیار تعیین تکلیف شد و حداقل 50 درصد انبارها طی ماه‌های اخیر تخلیه شد. در دوره مذکور میزان انهدام کالاها حدود 300 درصد نیز افزایش یافت، بخشی از کالاها حکم برائت گرفته و به صاحبان آنها مسترد شد.

وی افزود: روند ساماندهی انبارها همچنان ادامه دارد و به طور موازی تجهیز و قفسه‌بندی آنها و همچنین کدگذاری اموال ذخیره شده در آنها در دست اقدام است. از سوی دیگر افزایش تعاملات میان سازمان اموال تملیکی و سازمان تعزیرات حکومی و دستگاه قضایی به منظور دریافت آرای قطعی پرونده‌ها در زمان محدود از دیگر اتفاقات مثبت بود که ظرفیت مناسبی را برای سازمان ایجاد کرد.
 
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی ابراز امیدواری کرد که طبق برنامه تحولی سازمان، اقدامات پیش‌بینی شده به بهترین نحو انجام شود و در پایان سه ماهه نخست سال 1401 شاهد مرتفع‌سازی مشکلات این سازمان باشیم.

اجتهادی با اشاره به تعیین تکلیف اموال متروکه گمرک شهید رجایی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود طبق برنامه ارایه شده به دولت، وضعیت 4 هزار کانتیر کالای متروکه مربوط به گمرک مذکور که از سوی رییس قوه قضاییه مورد تاکید قرار گرفته تا پایان مرداد ماه سال آینده تعیین تکلیف شود.

وی افزود: میزان پرونده‌های تعیین تکلیف شده استان هرمزگان در اسفند ماه سالجاری با میزان پرونده‌های تعیین تکلیف شده این استان در سال 1399 برابری می‌کند و این نشان از ایجاد تحولات مثبت در سازمان اموال تملیکی است. این اقدامات به اهتمام بیشتری ادامه خواهد یافت و امیدواریم وعده‌ای که به مردم و مسئولین داده‌ایم محقق شود.

 

فروش اموال تملیکی در بورس کالا به زودی اجرایی می‌شود

رییس هیات مدیره سازمان اموال تملیکی در ادامه به موضوع عرضه و فروش کالاهای تملیکی در بورس کالا پرداخت و از اجرایی شدن آن در سال آینده خبر داد.

این مقام مسئول در این باره عنوان کرد: عرضه اموال تملیکی در بورس کالا در آیین‌نامه معاملات سازمان اموال تملیکی پیش‌از اینها پیش‌بینی‌شده بود و از سوی دیگر در اصلاح قانون مبارزه با قاچاق نیز به تایید شورای نگهبان رسیده و به زودی لازم‌الاجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: تعیین تکلیف اموال به عهده سازمان اموال تملیکی است و ما در زمینه عرضه اموال در  بورس کالا به پیشواز این اتفاق رفته ایم. طی جلساتی با سازمان بورس کالا، کارگزاران مشخص شده‌اند و سازمان آمادگی خود را برای عرضه آزمایشی‌ اولین کالاها اعلام نموده است.

اجتهادی افزود: امیدواریم که در سال 1401 خرید و فروش اموال در بستر بورس کالا به میزان قابل توجهی توسعه یابد تا از این طریق شفافیت و فضای رقابت برای متقاضیان فراهم گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا