بیت کوین ۵۰ هزار دلار را رد کرد

ریال نیوز : بیت کوین از یک مرز مهم عبور کرد. صعود قیمت کلید می خورد.

به گزارش ریال نیوز، برای نخستین بار در چهار هفته گذشته قیمت بیت کوین به بیش از 50 هزار دلار رسید. به گزارش سی ان بی سی، در آغاز سپتامبر، قیمت بیت کوین به کمتر از 50 هزار دلار رسیده بود. حالا عبور بیت کوین در نخستین هفته اکتبر از مرز 50 هزار دلار معامله گران را به آغاز روند صعودی قیمت بزرگترین رمزارز جهان امیدوار کرده است. عبور بیت کوین از مرز روانی 50 هزاردلار در روز سه شنبه، امیدها به جبران زیان معامله گران در سه ماهه سوم سال را افزایش داده است.

کاهش قیمت بیت کوین به کمتر از 50 هزار دلار در آغاز سپتامبر به دلیل تلاش های دولت بایدن برای نظارت بر بازار رمزارزها رقم خورد. همچنین برخوردهای دولت چین با استخراج کنندگان رمزارز در بعضی نقاط این کشور و محدودیت های مالی توسط نهادهایی مثل بانک مردم چین در این کاهش قیمت بی تاثیر نبود.

بیت کوین آخرین بار در آغاز ماه سپتامبر از مرز 50 هزار دلار عبور کرده بود یعنی زمانی که السالوادور، معاملات بیت کوین را قانونی اعلام کرد. در فصل سوم سال جاری میلادی، قیمت بیت کوین به طور معمول کمتر از 30 هزار دلار بود که این به نگرانی سرمایه گذاری درباره قانونگذاری ها و نظارت های دولت های چین و آمریکا مربوط بود.

تحلیل گران می گویند نگه دارندگان رمزارز در شش ماهه گذشته 80.5 درصد سود کردند.

در ماه های اخیر توجه به رمزارزها بیشتر شده است. بانک امریکا اعلام کرده دارایی های دیجیتال به اندازه ای بزرگ شده که نمی توان آن را نادیده گرفت و ارزش بازار بیت کوین به 887 میلیارد دلار رسیده است. کل بیت کوین های قابل استخراج شامل 21 میلیون کوین است که اکنون 19 میلیون کوین آن استخراج شده است. هم چنین در بازار رمزارزها نوآوری های تازه ای مثل ایجاد ای تی اف ها انجام شده که توجه بسیاری را به این حوزه جلب کرده است.

قیمت بیت کوین هم اکنون 51 هزار دلار 459 سنت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا