جزئیات گفت‌وگوی تلفنی رئیسی با اردوغان

ریال نیوز : رئیس‌جمهور در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان گفت‌: مردم غزه به واسطه حماس به عنوان دولت مشروع، قانونی و برآمده از آرای عمومی این منطقه، باید برای آینده غزه تصمیم بگیرند و و هرگونه اقدام آمریکا در این زمینه محکوم به شکست است.

به گزارش ریال نیوز ، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه یکشنبه در گفتگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، روابط دو کشور را دوستانه، تاریخی و مبتنی بر حسن همجواری، ارزش‌های دینی و منافع مشترک دو ملت توصیف کرد و تقویت و ارتقای سطح همکاری‌ها و مناسبات تهران–آنکارا را در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حائز اهمیت دانست.

رئیس جمهور، ایران و ترکیه را دو کشور مهم و تاثیرگذار در جهان اسلام برشمرد و ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های مشترک دو کشور الگویی از تعاملات میان کشورهای اسلامی باشد.

رئیسی در بخش دیگری از این گفتگوی تلفنی با تاکید بر اینکه آمریکا قاتل مردم غزه است، هرگونه دخالت آمریکایی‌ها نسبت به آینده غزه را ادامه جنایات این کشور در حق فلسطینیان توصیف کرد.

رئیس جمهور با اشاره به همدستی و مباشرت آمریکایی‌ها در جنایات هولناک رژیم صهیونیستی و قتل‌عام مردم مظلوم غزه، ‌بر رسوایی و بی‌اعتباری دولت آمریکا نزد افکارعمومی ملت‌ها تاکید کرد و گفت‌: مردم غزه به واسطه حماس به عنوان دولت مشروع، قانونی و برآمده از آرای عمومی این منطقه، باید برای آینده غزه تصمیم بگیرند و آمریکا حق هیچ‌گونه دخالت و تصمیم‌گیری برای مردم غزه را ندارند و هرگونه اقدام آنها در این زمینه محکوم به شکست است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به روابط خوب و سازنده تهران-آنکارا، بر تلاش برای ارتقای این روابط به سطح ممتاز و استثنائی تاکید کرد.

اردوغان همچنین بر آمادگی کشورش برای برگزاری نشست شورای‌عالی همکاری میان دو کشور تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا