آئین استقبال از نوروز در فرهنگسرای ملل برگزار شد

ریال نیوز : سیصد و ‌پنجمین نشست کانون فرهنگ و زندگی با عنوان «نوروز به مثابه کتاب» در فرهنگسرای ملل تهران برگزار شد.

به گزارش ریال نیوز ، نعمت الله فاضلی، نویسنده کتاب نوروز نوشت در این مراسم که با عنوان «نوروز به مثابه کتاب» به همت کانون فرهنگ و زندگی برگزار شده بود با بیان این‌که کتاب نوروز را مستند می کند گفت : کتاب نوروز را معتبر می کند تا انسان ایرانی به بنیادها برگردد .

وی در ادامه با بیان این‌که کتاب برای نوروز پیوند ایجاد می کند افزود : نام دیگر نوروز پیوند است و انسان را به یکدیگر پیوند می زند ، ما با نوروز و قصه های نوروزی زندگی می کنیم.

فاضلی کتاب را برای نوروز ارتباط و رسانه دانست و اظهارداشت : کتاب شی‌ء نیست شور نوروزی است و نوروز با کتاب به تصویر کشیده می‌شود و با کتاب ماندگار می‌ماند.

به گفته وی نوروز با کتاب خوانا و نویسا می شود و نوروز را با کتاب می خوانیم. در دنیای مدرن ما با خواندن و نوشتن احساس می گیریم. نوروز خوانی مراقبه نوروزخوانه است. کتاب ها درون ما را فرا می خوانند و درون ما را به سخن می آورند و نوروز با کتاب مانند سفری است به درون خودمان .

این استاد دانشگاه با بیان این‌که کتاب نوروز را به سلول های ما الصاق می کند گفت : کتاب چیزی بیشتر از شی‌ء است و کتاب ها مثل ستاره های آسمان می درخشند و اگر نبودند ما در تاریکی و ظلمت دست و پا می زدیم .

وی همچنین نوروز را یعنی یک روز نو برشمرد و افزود : دل ما کتابخانه نوروزی است و انسان ایرانی هنوز نوروز را می خواند و تا ایران هست نوروز هم خوانده می شود و کتاب را با نوروز که هسته فرهنگی نوروزی است الصاق می کنیم تا ایران بر بال نوروز و بر بال کتاب بماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا