ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار ارز

ریال نیوز : همزمان با افزایش عرضه ارز در بازار و کاهش ۱۲۰۰ تومانی قیمت دلار، فعالان بازار می گویند: که چون مازاد عرضه داریم و خریداری در بازار نیست، در روزهای آینده باید منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها باشیم.

به گزارش ریال نیوز ، با اجرای سیاست‌های جدید ارزی بانک مرکزی در بازار ارز طی دو روز گذشته قیمت دلار حدود 1200 تومان کاهش یافته است. البته آنطور که صرافی‌ها می گویند: اگر بازار با همین روند پیش برود و عرضه همچنان بالا باشد، در روزهای آینده قیمت دلار کاهش بیشتری را تجربه خواهد کرد.

با مجوز بانک مرکزی، صادرکنندگان می توانند با قیمت توافقی ارز خود را در بازار بفروشند و صرافی ها نیز می توانند تمام نیازهای واقعی متقاضیان ارز را در بازار پاسخگو باشند؛ این مجوز ارزی موجب شده تا بدون استفاده از منابع بانک مرکزی و بازار متشکل ارزی و تنها با استفاده از ارزهای حاصل از صادرات، بازار شاهد افزایش عرضه و کاهش نوسانات قیمتی باشد.

فعالان بازار می گویند: همزمان با آغاز روند نزولی قیمت ‌ها در بازار طلا و ارز، خریداران ارز که اتفاقا تعدادشان در هفته گذشته بالا بود نظاره گر شده اند و منتظرند تا قیمت ها ارزانتر شود.

لواسانی رئیس سابق کانون صرافان با تأکید براین که به هیچ وجه کمبودی در میزان ارز بازار نداریم، گفت:  ارز کافی از صادرکنندگان در دست صرافی‌ها وجود دارد ولی مشکل صرافی‌ها کمبود تقاضا برای خرید ارز است.

او می گوید: صرافی‌ها از این بیم دارند که در روزهای آینده مقدار بیشتری از قیمت دلار کاهش یابد و آنها دچار ضرر شوند. 

به گفته لواسانی، طبق مصوبه بانک مرکزی در صرافی‌ها به هر فرد تا سقف 2 هزار دلار یا 2 هزار یورو فروخته می‌شود، اما در حال حاضر چون تقاضا برای خرید ارز به اندازه عرضه نیست و مازاد عرضه داریم، اگر بانک مرکزی اجازه دهد، توان عرضه بیشتر از این مقدار هم برای هر فرد وجود دارد.

منبع : تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا