همتی ساختار اقتصاد را دو ساله اصلاح می کند

ریال نیوز : نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان این که ساختار بودجه قابل اصلاح است و دستور رهبری را حتما اجرا خواهم کرد، گفت: ظرف دو سال ساختار بودجه را اصلاح می‌کنم.

به گزارش ریال نیوز ، عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز در نشست خبری با اشاره به این که آیا احتمال می‌رود او از صحنه انتخابات کناره گیری کند؟، گفت: من ایستاده ام چون معتقدم یک اقتصاددان باید مدیریت کشور را بر عهده بگیرد، صحبتی با مهرعلیزاده نکردم اما از کمک او هم خوشحال می‌شوم.

تا آخر انتخابات محکم ایستاده‌ام

وی با بیان اینکه من مستقل وارد صحنه انتخابات شده‌ام و می‌خواهم با مردم پیمان ببندم، اظهار داشت: البته از حمایت جبهه اصلاحات بسیار خوشحال می‌شوم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مسیر خودم را محکم ادامه خواهم داد.

ساختار بودجه را در دو سال اصلاح می‌کنم

همتی همچنین با بیان اینکه ساختار بودجه قابل اصلاح است و دستور رهبری را حتما اجرا خواهم کرد، گفت: ظرف دو سال ساختار بودجه را اصلاح می کنم.

وی با اشاره به اینکه بنده با کسی تعامل نکردم که بخواهم بعد از انتخابات هوای آن را داشته باشم، اظهار داشت: در دولت من بازی با معیشت مردم وجود نخواهد داشت.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: FATF تبدیل به یک موجود وحشتناک شده است. ما خودمان دنبال شفافیت در مبادلات بانکی هستیم.

وی افزود: سیاست های کلی نظام به خصوص در رابطه با امنیت ملی و روابط خارجی، توسط شورای عالی امنیت ملی به ریاست، رئیس‌جمهور و به تایید مقام معظم رهبری می‌رسد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: ما در ارتباط با آمریکا تا کنون اقدامات سازنده ندیدیم. در رابطه با برجام نیز یکی از موارد مهم این بود که آمریکا یک جانبه از آن خارج شد.

همتی افزود: در حالی که جمهوری اسلامی ایران تا اواخر ایستاد و و به تعهداتش عمل کرد و در یک سال گذشته است از بخشی از تعهدات خود عقب‌نشینی کرده است.

وی تصریح کرد: باید ببینیم آمریکا در اجرای تعهداتش چقدر جدی است و روند راستی‌آزمایی‌اش را ببینیم، همچنین ببینیم آیا آن‌ها مداخلاتشان در منطقه را از طریق اسرائیل و برخی از عواملشان ادامه می‌دهند.

رقبای من پوششی هستند!

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه با اشاره به آرایش انتخابات ۱۴۰۰، گفت: در اولین مناظره گفتم، کسانی که جلوی من هستند، پوششی هستند و صبر کنیم تا روز آخر، مشخص می‌شود. خیلی خوشحال می‌شوم که ببینم من اشتباه کردم و آنها پوششی نبودند.

همتی درباره نامه خود به رهبر انقلاب، تصریح کرد: دوستانی که نامه را منتشر کردند آن نامه کامل نبود. من این نامه را خدمت مقام معظم رهبری و دولت نوشتم اما عملاً این نامه من توسط دولت و با شرایطی که در آن نامه بود، اجرا نشد. لذا اگر می‌توانند این نامه را به صورت کامل منتشر کنند تا مردم قضاوت کنند.

وی افزود: ما نتوانستیم به طور جدی به معیشت مردم در افزایش قیمت بنزین برسیم. من در نامه نوشتم که این مسائل امنیتی و سیاسی است و باید با تدبیر اجرا شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ظرف یک هفته گذشته مردم عزیز اقبال خوبی به من داشتند و یک موج در کشور راه افتاده است.

همتی افزود: دو-سه سال است که تیتر اول خبر تلویزیون در اختیار دوستان است و در ذهن ها جا انداختند که این فرد محترم، رئیس جمهور خواهد شد. جا انداختند که از اول نتیجه انتخابات تعیین شده است.

وی درباره اسم بردن او از ورزشکارانی مانند علی دایی و همچنین فردوسی‌پور در آخرین مناظره انتخابات، گفت: از اینکه اسم این عزیزان را آوردم منظورم این نبود که به من رای بدهند بلکه گفتم من قبولشان دارم و با آنها همفکری و مشورت می کنم.

آمریکا برای مذاکره باید اعتماد سازی کند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره مذاکره با بایدن، افزود: من مشکلی برای مذاکره ندارم و درست است که بایدن حرف های ملایم می‌زند اما تحریم‌های ما همچنان ادامه دارد و آنها حتی یک دلار از منابع ما را آزاد نکردند.

همتی تاکید کرد: اگر آمریکا اعتماد سازی کند مذاکره مشکل ندارد البته آن هم در چارچوب ضوابط و منافع ما و اگر دیدار و مذاکرات در جهت تامین منافع ملی باشد مانعی برای مذاکره ندارم.

وی همچنین درباره قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، افزود: این هنوز به قرارداد منجر نشده است اما اگر به قراردادهای اقتصادی و بهبود معیشت منجر شود حتما آن را پیگیری خواهم کرد.

برنامه‌هایم را امروز منتشر می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص عدم ارائه برنامه‌ها و همچنین اعضای کابینه‌ او بر خلاف وعده‌های گذشته، گفت: برنامه‌هایم را تا آخر وقت امروز منتشر خواهم کرد. برنامه‌ی خوبی نیز به وسیله‌ یک تیمی از اقتصاددانان و افراد سیاسی و فرهنگی تدوین شده است. کلیات این برنامه نیز بر محوریت اصلاح حکمرانی اقتصادی کشور است.

همتی اظهار داشت: در مورد کابینه فکر می‌کنم و هنوز به جمع بندی نرسیدم، اگر در چند روز آینده به جمع بندی برسم حتما برخی از اسامی را اعلام می‌کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا