گفت‌وگوی تلفنی ماکرون با زلنسکی

ریال نیوز : رئیس جمهور فرانسه از گفتگوی تلفنی با همتای اوکراینی خود پیش از برگزاری کنفرانس حمایت از اوکراین در پاریس خبر داد.

به گزارش پایگاه النشره، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به صورت تلفنی با ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود درباره برگزاری کنفرانس حمایت از اوکراین که قرار است روز سه شنبه در پاریس برگزار شود گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، ماکرون در پیامی توئیتری نوشت: با رئیس جمهور زلنسکی درباره دو کنفرانس که فرانسه سه شنبه میزبان آن خواهد بود صحبت کردیم. اول، یک کنفرانس بین المللی برای رفع نیازهای اوکراین در فصل زمستان و دوم با شرکت‌های فرانسوی پیرامون بازسازی.

از سوی دیگر، زلنسکی هم در توئیتر نوشت: ما مواضع خود را قبل از اجلاس مجازی با گروه هفت و کنفرانس حمایت در پاریس هماهنگ کردیم. ما پیرامون طرح صلح خود که شامل ۱۰ بند است و نیز در زمینه دفاع و ثبات بخش انرژی تبادل نظر کردیم.

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه در کنفرانس حمایت از اوکراین که قرار است در پاریس برگزار شود به صورت ویدئوکنفرانس صحبت خواهد کرد و دنیس شمیهال نخست وزیر اوکراین به صورت حضوری در این کنفرانس حضور خواهد داشت.

کاخ الیزه اعلام کرده است که مقامات ۴۷ کشور به همراه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانس حمایت از اوکراین شرکت خواهند داشت.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، آمریکا و متحدان غربی این کشور، میلیاردها دلار کمک امنیتی و نظامی برای کی یف فراهم کرده‌اند که ارزش آن حدود ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده و می‌توان آن را با کل بودجه دفاعی سالانه فرانسه مقایسه کرد. اقدامی که موجب شده خود این کشورها برای رفع نیازهای نظامی خود با مشکلاتی مواجه شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا