۱۰۰۰ دستگاه کامیون در انفجار گمرک اسلام‌قلعه دچار حریق شدن

به گزارش ریال نیوز، جواد هدایتی درباره آخرین گزارش‌ها از حادثه انفجار تانکر‌های حامل مواد سوختی در مرز افغانستان اظهار داشت: ظهر روز گذشته در یکی از پارکینگ‌های مرز دوغارون یکی از تانکرهای حامل مواد سوختی منفجر شد و حریق آن به سایر ناوگان پارک شده سرایت کرد و منجر به یک اتش سوزی مهیب در منطقه شد.

 

وی گفت: اطلاعاتی که از ابعاد فاجعه به دست ما رسیده، توسط افرادی بوده که پس از وقوع حادثه و انفجارهای پی در پی از منطقه اسلام‌قلعه مرز ایران و افغانستان به سمت کشورمان پناه آوردند و این اطلاعات هنوز به صورت رسمی تایید نشده است. اما طبق گمانه‌زنی‌ها متاسفانه 1000 دستگاه کامیون و تانکر حامل مواد سوختی دچار حریق و انفجار شدند.

 

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری با بیان اینکه ساعات اولیه بامداد امروز عملیات اطفای حریق در منطقه به پایان رسید، ادامه داد: تا صبح عملیات لکه‌گیری و اطفای حریق نقطه‌ای ادامه داشت و از امروز طرف افغان شروع به پاکسازی محل خواهد کرد و منتظر اطلاعات رسمی خواهیم ماند.

 

هدایتی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از این کامیون‌ها متعلق به ناوگان کشورمان است و آخرین وضعیت رانندگان کامیون‌های ایرانی چیست، گفت: هر چند که صادرات ما از مرز دوغارون به افغانستان عدد بالایی است اما در این مرز 50 درصد ترددها متعلق به ناوگان ایرانی است. از سوی دیگر انفجار از پارکینگی آغاز شده که محل پارک ناوگان متعلق به افغانستان بوده و پس از آن حریق به سایر پارکینگ‌ها سرایت کرده است.

 

وی با بیان اینکه هنوز علت وقوع اولین انفجار و آتش‌سوزی اعلام نشده است، اظهار داشت: کشور افغانستان علت سانحه را بررسی و اعلام می‌کند.

 

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری با اشاره به وضعیت مرز دوغارون گفت: به طور قطع مرز دوغارون حداقل دو هفته تعطیل خواهد بود از این رو به دو پایانه مرزی ماهی‌رود و میلک اعلام کرده‌ایم که آماده افزایش پذیرش کامیون و ترددهای بیشتر باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا