تامین مالی ۸۰۰ هزار میلیاردی از طریق بورس

ریال نیوز : رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: تا پایان امسال ۸۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی از طریق بازار سرمایه اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش ریال نیوز ، مجید عشقی در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه، خصوصی سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور، (کیش اینوکس ۲۰۲۳) اظهار کرد: در سال‌های دور و کمتر از ۱۰ سال پیش، بازار سرمایه نقش کمرنگی در حوزه تامین مالی داشت اما به مرور این نقش پررنگ‌تر شده است. به عنوان مثال در سال ۱۴۰۱ سیستم بانکی ۱۵۰۰ همت منابع در اختیار قرار داده است این میزان در بازار سرمایه ۶۰۰ همت بوده است.

وی افزود: این عدد در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۴ درصد بوده است. بنابراین سهم بازار سرمایه در این سال‌ها به ۳۰ درصد رسیده است. در شش ماهه امسال هم ۳۰۰ همین تامین مالی صورت گرفته است و انتظار داریم تا پایان سال به ۸۰۰ همت برسد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: امیدواریم با توجه به اقدامات صورت گرفته این سهم افزایش یابد. در سال جاری تعداد نهادهای مالی فعال افزایش چشمگیری داشته است.

عشقی گفت: موضوع پیش بینی پذیر شدن اقتصاد از اهمیت بالایی برخوردار است که سبب می‌شود اعتماد مردم و سرمایه‌گذاران را بازگردانیم. اما حفظ این اعتماد مهمتر از آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا