دژ مرزی مینوشهر برداشته می‌شود

ریال نیوز : مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، گفت: دژ مرزی مینوشهر در راستای ایجاد فضای گردشگری طی مراحل مختلف، برداشته خواهد شد.

به گزارش ریال نیوز، سعید محمد طی بازدید از دژ خاکی مینوشهر، خاطرنشان کرد: جزیره مینو دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که حدود 13 کیلومتر دژ مرزی نیز در آن وجود دارد.

وی افزود: برای برداشته شدن این دژ خاکی، نشست های متعددی با ستاد نیروهای مسلح برگزار شد و موافقت برای برداشتن این دژ به صورت گام به گام انجام شد.

مشاور رییس جمهور با بیان این که در مرحله نخست یک هزار و 700 متر این دژ برداشته شد و هم اکنون در حال تهیه طرح جامع در راستای ایجاد فضای گردشگری این منطقه هستیم، تصریح کرد: این فضا که در زمان هشت سال دفاع مقدس رویکرد ارزشی داشت؛ در راستای رونق گردشگری پذیرای گردشگران خواهد شد. 

سعید محمد، اجرای این طرح را توسط سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت: اگر روند آزادسازی به این ترتیب ادامه یابد، شاهد بهره‌ برداری بیشتر مردم از ساحل رودخانه‌ ها خواهیم بود و با حضور سرمایه گذاران بیشتر در این منطقه، به تدریج دژ خاکی برداشته خواهد شد.

وی اظهار داشت: با برداشته شدن دژ خاکی در مینوشهر بهره مندی هر چه بیشتر از فضای ساحلی منطقه فراهم می شود و چشم انداز مطلوبی در زمینه گردشگری ایجاد و زمینه مناسبی برای جذب گردشگران فراهم خواهد شد.

گفتنی است؛ «سعید محمد» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و هیات همراه، صبح امروز سه شنبه (24 اسفندماه) به منظور بازدید از ظرفیت های صنعتی منطقه آزاد اروند به استان خوزستان سفر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا