پایانه های فروشگاهی نظام مالیاتی را جهان تراز می کند

ریال نیوز : رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، نظام مالیاتی را روز آمد و جهان تراز می کند.

به گزارش ریال نیوز ، دکتر داود منظور که در همایش تبیین نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان با حضور شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس در مرکز همایش های صدا و سیما سخن می گفت، قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را یک نیاز ملی و تکلیف قانونی دانست و گفت: اجرای این قانون، نظام مالیاتی را به یک نظام روزآمد و جهان تراز تبدیل می کند. 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان این که عملیات تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی آغاز شده است، گفت: افرادی که حساب تجاری دارند از مزایای ویژه بانک مرکزی مثل آستانه نقل و انتقال در روز یا نقل و انتقال ساتنا بدون مستندات بهره‌مند خواهند شد.

دکتر منظور گفت: اجرای پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، فعالان اقتصادی را مکلف می کند هنگامی که تراکنش یا عملیات خرید و فروش انجام می دهند، صورتحساب الکترونیکی را ثبت و برای سازمان امور مالیاتی ارسال کنند، که اهمیت این کار، ایجاد شفافیت در مبادلات اقتصادی است و در نتیجه نظام مالیاتی با داشتن اطلاعات مربوط به کسب و کارها، فعالیت های اقتصادی و خرید و فروش ها می تواند با فعالین اقتصادی و مودیان به زبان اعداد و اطلاعات مستند صحبت کند.

بنا بر اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس به عنوان اولین گروه فراخوان شده اشخاص مشمول اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و صدور صورتحساب الکترونیکی از اول آبان ۱۴۰۱ می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − شش =

دکمه بازگشت به بالا