هشدار جدید سازمان توسعه تجارت به صادرکنندگان

ریال نیوز : سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: اگر ذی نفعان ارتباط بین پروانه های صادراتی و ارز بازگشتی به کشور را برقرار ننمایند، پروانه های یاد شده علیرغم ایفای تعهدات ارزی مصرف نشده گزارش خواهند شد.

به گزارش ریال نیوز ، سرپرست دفتر خدمات ارزی و مالی سازمان توسعه تجارت در ابلاغیه‌ای اعلام کرد: پیرو مکاتبه شماره ۳۵۴۵۷/۸۲۰/۱۴۰۱ مورخ ۲۳/‏۰۸/‏۱۴۰۲‬ با عنایت به ضرورت ثبت مصارف پروانه‌های صادراتی برای تمامی معاملاتی که بدون برقراری ارتباط بین کوتاژهای صادراتی و بازگشت ارز مرتبط با همان کوتاژ انجام شده است، خواهشمند است به منظور اطلاع رسانی گسترده و توجیه صادرکنندگانی که پس از ۲۲/‏۰۱/‏۱۳۹۷‬ نسبت به فروش حواله ارزی در سامانه نیما و یا فروش اسکناس در سامانه سنا اقدام نموده‌اند، دستور مقتضی صادر فرمائید.

ضمن پیوست فایل راهنمای ثبت مصارف پروانه‌های صادراتی در روش‌های فروش حواله ارزی در سامانه نیما و فروش اسکناس ارز در سامانه سنا تاکید می‌گردد که این اقدام از سوی ذی‌نفعان منجر به مصرف پروانه صادراتی ایفای تعهد شده در سامانه جامع تجارت می‌گردد.

بدیهی است در صورتی که ذی‌نفعان ارتباط بین پروانه‌های صادراتی و ارز بازگشتی به کشور را برقرار ننمایند، پروانه‌های یاد شده علیرغم ایفای تعهدات ارزی مصرف نشده گزارش خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − دو =

دکمه بازگشت به بالا