سخنرانی پروفسور امین در جشن تولد سالار عقیلی

ریال نیوز : چهل و ششمین سالروز تولد سالار عقیلی خواننده به همت رسانه مطلق تی وی و دیگر دوستداران این هنرمند شب گذشته ۱۵ آذر ۱۴۰۲ با شکوه فراوان برگزار شد.

به گزارش ریال نیوز ، این جشن پرشکوه با حضور بیش از دویست تن از چهره های نام آشنای کشور از جمله موسیقی دانان، دانشمندان، هنرمندان، بازیگران. ورزشکاران، پزشکان، کارآفرینان و هنردوستان در تالار مجلل مروارید با حضور مادر سالار عقیلی برگزار شد .

پروفسور حسن امین در ابتدای سخنرانی خود از خاطرات دوستی پدرش سیدعلینقی امین با پدربزرگ سالار عقیلی در گرگان گفت که اهل کردکوی، سردفتر اسناد رسمی و از شاگردان امین آلشریعه سبزواری در گرگان بود.
امین سپس دو بیت فردوسی راجع‌به هنر را تفسیر کرد. اول، هنر برتر از گوهر آمد پدید و دوم، هنر نزد ایرانیان است و بس.  امین در نهایت، به اهمیت موسیقی پرداخت و متولد امشب را «سالار موسیقی آوازی ایران» خواند.

سخنران دیگر جلسه. مهندس ایرج حسابی هم از قول پدرش پروفسور محمود حسابی نقل کرد که فوت کردن شمع کیک تولد، سنت ایرانی نیست و ما ایرانیان باید فروغ روشنایی را محترم بداریم و شمع را فوت نکنیم.
بلافاصله پس از این دو سخنرانی، استاد سالار عقیلی ضمن تشکر از سخنرانان و نیز بانیان جشن و دیگر حاضران، قطعه ای چند از آتار خود را با نوازندگی گروه راز و نیاز اجرا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا