افزایش ۱۰۰ درصدی اعضای صندوق هنر

ریال نیوز : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش ۱۰۰ درصدی اعضای صندوق هنر طی دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش ریال نیوز، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه دوشنبه در نشست صمیمی با اعضای تشکل‌های صنفی و جمعی از فعالان رسانه‌ای آذربایجان شرقی در محل خانه فرهنگ تبریز اظهار داشت: گاه با تقابل دو نگاه نسبت به جامعه ایرانی مواجه می‌شویم که در یک سو، تفکری قرار گرفته که به جامعه ایرانی به عنوان جامعه به هم پیوسته و متحد با نظام ارزشی و هنجاری مشترک مبتنی بر عادات و سنت‌های اصیل بومی و دینی می‌نگرد.

وی ادامه داد: در سوی دیگر نیز نگاهی است که به جامعه ایرانی ذیل تمدن جدید غرب، نگریسته و تلاش دارد تا فضای حاکم را بر اساس خوانش غربی تفسیر کند که نظام رسانه‌ای ما نیز در گیرودار این دو نگاه قرار گرفته است.

اسماعیلی، تبریز را از مهم‌ترین خاستگاه‌های فکر و اندیشه در سال‌های اخیر عنوان کرده و گفت: این خطّه همواره در طول تاریخ ایران، تأثیرگذار و پیشرو بوده است و حال نیز فعالان رسانه‌ای استان باید ادامه دهنده این راه بوده و مقوّم هویت ملی و منافع عمومی مردم ایران باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همه فعالان عرصه هنر و به خصوص رسانه وظیفه دارند تا مرزها و فواصل ایجاد شده برای نیل به قله پیشرفت ایران را کنار زده و در راستای تقویت وحدت و توسعه کشور بکوشند.

وی بنای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر اصلاح رویه‌های موجود عنوان کرده و گفت: سعی در شفاف سازی سه نظام توزیع یارانه، آگهی و کاغذ نشریات داشته‌ایم.

اسماعیلی با اشاره به صندوق اعتباری هنر به عنوان نقطه حمایتی برای هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران گفت: در ابتدای شروع دولت، تعداد روزنامه نگاران تحت پوشش صندوق، چهار هزار نفر بوده و اما هم اکنون با افزایش ۱۰۰ درصدی در طول دو سال، این رقم به هشت هزار و ۴۰۴ نفر رسیده است.

وی در خصوص روند پیگیری برای بحث پروانه روزنامه نگاری نیز گفت: این طرح با استفاده از ظرفیت آئین نامه‌های مرتبط، در حال آماده سازی بوده تا هویت صنفی مشخصی را به خبرنگاران ببخشیم.

اسماعیلی با تاکید بر لزوم ثبت کانال‌های خبری بالای پنج هزار در پیام رسان ها و شبکه‌های مجازی گفت: این کانال‌ها گاه حتی اگر خبر جعلی نیز منتشر کنند، مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرند که باید هر چه سریع‌تر شاهد ثبت این کانال‌ها در راستای افزایش نظارت بر آنها باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اصل شفاف سازی و وجود صراحت لهجه در دولت مردمی سخن گفته و افزود: طبق آمار مشخص، می‌توانیم ادعا کنیم که پررونق‌ترین دوره فرهنگ و هنر کشور را شاهد هستیم که این موضوع را نه در سخن و در لفظ بلکه با استفاده از آمار، ادعا می‌کنیم.

وی ادامه داد: این آمار در تمامی بخش‌های هنر و فرهنگ به خوبی مشهود و شفاف است و قطعاً در تمامی بخش‌ها از لحاظ کمی و کیفی با رشد مواجه شده‌ایم.

اسماعیلی از کلنگ زنی شهر هنر در طول روزهای آینده خبر داد و گفت: امکان ثبت نام در طرح ملی مسکن برای خبرنگاران عضو صندوق نیز از دیگر امکانات ایجاد شده برای این افراد در راستای افزایش حمایت‌ها بوده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود رسانه‌های استان و لزوم تفویض اختیار لازم برای حل این موضوعات گفت: از مدیرکل محترم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی می‌خواهیم نسبت به جمع بندی موضوعات و مشکلات ارائه شده و نحوه حل آنها، طی ۱۰ روز آینده راهکارهای مناسبی ارائه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا