ژاپن با منطقه آزاد قشم تفاهم‌نامه بست

ریال نیوز : رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تفاهم نامه مشترک میان شرکت آب، برق و تاسیسات قشم و دولت ژاپن برای تامین مالی احداث یک آب شیرینکن در روستای دوستکو در غرب جزیره قشم امضاء شد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی با اعلام این خبر بیان کرد: براساس مفاد تفاهم‌نامه منعقده یک دستگاه آب شیرینکن با تاسیسات کامل به ظرفیت ۱۲۰ مترمکعب در روستای دوستکو احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت آب، برق و تاسیسات قشم و دولت ژاپن هر کدام برای احداث این آب شیرینکن ۵۰ درصد مشارکت خواهند داشت و طبق پیش بینی ها ظرف ۳ ماه به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته فتح الهی، احداث آب شیرینکن دوستکو، تنش آبی بیش از ۵۰۰ نفر از روستانشینان غرب جزیره را برطرف خواهد کرد.

گفتنی است، در دیدار افشار فتح الهی و کازو توشی آیکاوا با سفیر ژاپن و نماینده ارشد دفتر جایکا در خصوص ظرفیت های متعدد اقتصادی و گردشگری جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره غیرمستقل جهان و توسعه روابط دو جانبه با دولت ژاپن گفت و گو صورت گرفت و سفیر ژاپن نیز با متمایز خواندن ویژگی های قشم، از توسعه همکاری ها استقبال کرد.

براساس این گزارش، در این دیدار آسوما تاناکا، نماینده ارشد دفتر جایکا در ایران، جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم نیز حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا