اتاق بازرگانی قزوین در سطح ملی جلوه نمایی می‌کند

ریال نیوز : رئیس ائتلاف اتحاد پیشرو گفت :با افتخار و قاطعیت اعلام می کنیم سرنوشت اتاق بازرگانی استان قزوین به گونه ای رقم خورده که امروز در ردیف یکی از چند اتاق شاخص کشور هستیم که در سطح ملی نیز خودنمایی می کند.

به گزارش ریال نیوز ، تیم «ائتلاف اتحاد پیشرو» یکی از گروه های نامزد شرکت در ششمین دوره انتخابات هیئت رئیسه اتاق بازرگانی قزوین، از فعالان اقتصادی در یک دورهمی صمیمی به ارائه دیدگاه ها و برنامه های پیش روی خود سخن گفتند.

در این محفل صمیمی تیم پانزده نفره ائتلاف «اتحاد پیشرو» در جمع فعالان اقتصادی به اقدامات گذشته و برنامه های آینده و سوالات حاضرین در فضای دوستانه پاسخ داده شد.

در این محفل دوستانه و صمیمی مهندس مهدی بخشنده رئیس فعلی اتاق بازرگانی قزوین و سرلیست «ائتلاف اتحاد پیشرو» گفت: اتاق بازرگانی بعنوان پارلمان بخش خصوصی جایگاه بسیار مهمی است لذا سکان اداره اتاق باید بدست منتخبینی باشد که بتوانند حرف فعالان اقتصادی را در سطح ملی هم مطرح کنند.

وی بیان کرد: «ائتلاف اتحاد پیشرو» از کتار هم قرار گرفتن مجموعه ای توانمند از فعالان واقعی اقتصادی تشکیل شده و واژه «فعال واقعی» برای اولین بار توسط اتاق بازرگانی قزوین مطرح شد و سعی کردیم در این زمینه روشنگری کنیم که امروز در اقتصاد ما عده ای هستند که فقط کاسبان تحریمند و خود را در ردیف فعال اقتصادی جازده اند اما نقشی در تولید و فعالیت اقتصادی ندارند لذا ما مسیر خود را از این افراد جدا کردیم.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین یادآورشد: تیمی که در این ائتلاف معرفی شده اند همگی فعال واقعی اقتصادی هستند و  مانند همه کسانی که در این جمع هستند و یا کسانی که در بخش صنعت و کشاورزی و معدن فعالیت دارند با پوست و گوشت و استخوان خود مشکلات را درک و لمس کرده و با آنها می جنگند و قطعا در صورت انتخاب ،مدافعان خوبی از حقوق صنعتگران و فعالان اقتصادی خواهند بود.

بخشنده اظهارداشت: امسال شرایط قبل از انتخابات طوری رقم خورد که برخی از دوستانی که در 4 سال گذشته برای اتاق زحمات زیادی کشیده بودند رد صلاحیت شدند و امکان همراهی با اتاق را پیدا نکردند ولی در عوض افراد توانمند دیگری به جمع ما پیوستند تا این خلاء جبران شود و بتوانند در صورت کسب آرای اعضا برای یک دوره چهار ساله پر چالش دیگر ما را همراهی کنند.

وی بیان کرد: با افتخار و قاطعیت اعلام می کنیم سرنوشت اتاق بازرگانی استان قزوین به گونه ای رقم خورده که امروز در ردیف یکی از چند اتاق شاخص کشور هستیم که در سطح ملی نیز خودنمایی می کند و توانسته ایم در سطح مجلس و شورای گفتگو و مرکز، پیشنهادها و مصوباتی داشته باشیم که توسط اعضای این اتاق رقم خورده و کارهای بزرگی را موجب شده است.

رئیس «ائتلاف اتحاد پیشرو»یادآورشد: در این ایام یک انتخابات شرافتمندانه با رعایت اصول اخلاقی را سرلوحه کار «ائتلاف اتحاد پیشرو» قرار داده ایم و همه نامزدهای این لیست موظف و ملزم شده اند در هیچ شرایطی از چارچوب و دایره اخلاق خارج نشوند.

بخشنده بیان کرد: در حوزه ارائه دیدگاه و نظراتمان از چارچوب اخلاق خارج نمی شویم زیرا وقتی خودمان دیگران را به اخلاق مداری دعوت می کنیم نباید از دایره انصاف و اخلاق خارج شویم لذا امروز بدون ورود به حاشیه و تخریب دیگرانی که سلیقه جداگانه ای دارند، وارد فضای جدی انتخابات شده ایم.

وی اظهارداشت: اگر نکته ای و شبهه ای برای اعضای اتاق وجود دارد آماده پاسخگویی هستیم و هر چقدر سوالات  چالش برانگیز باشد استقبال می کنیم تا هر ابهامی هست برطرف شود تا شما درست تصمیم بگیرید و رای خود را به کسانی بدهید که بتوانند اتاق را در مسیر تعالی و پویایی هدایت کنند.

بخشنده تصریح کرد: در پاسخ به سوالات صنعتگران و تولیدکنندگان حتما واقعیت ها را مطرح می کنیم و شفاف و بدون جنجال در مقابل اعضا با افتخار از کارهایی گزارش می دهیم که امروز در کشور شاخص شده و اگر کارهایی مغفول مانده نیز در دوری بعدی می تواند به سرانجام برسد.

این فعال اقتصادی یادآورشد: همه مطلعند که اقتصاد کشور شرایط سختی را سپری کرده و به عنوان کسی که چهار سال مسئولیت اتاق را بر عهده داشته ام مطلعم که صنعتگران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان در شرایط بسیار سخت و بحرانی توانسته اند چرخ های اقتصاد کشور را به حرکت درآورند و همچنان مقاوم ایستادگی کنند.

بخشنده افزود: به چنین صنعتگران بزرگی که چرخ اقتصاد را به حرکت درآورده اند افتخار می کنیم و از همکاری با آنها و خدمت به این جامعه احساس غرور و شعف می کنیم و ما نیز مانند شما با تحمل سختی ها توانسته یم در رفع موانع و کمک به تسهیل کسب و کار و تولید موثر و موفق عمل کنیم اما انتقادات را نیز می پذیریم.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین در ادامه تصریح کرد: وقتی فعالیت خود را در اتاق بازرگانی قزوین در چهار سال پیش آغاز کردیم استراتژی ما این بود که اتاق را به محور تصمیم سازی های اقتصادی تبدیل کنیم و هدف دیگری که ترسیم شد تکمیل ساختمان جدید اتاق بازرگانی بود که به آن دست یافتیم.

وی اظهارداشت: خوشبختانه در روزهای آخر این دوره، بزرگترین ساختمان اتاق های بازرگانی سراسر کشور در قزوین افتتاح شد که زیباتر و کارآمدتر از اتاق بزرگ ایران است و این ظرفیت می تواند بسیاری از نیازهای اتاق بازرگانی در سالهای آینده را تامین کند.

بخشنده بیان کرد: این ساختمان با 11 هزار و 500 مترمربع زیربنا با همراهی اعضای اتاق بازرگانی ساخته شده و امروز ارزش افزوده بسیار بالایی دارد که متعلق به همه فعالان اقتصادی است و افتخار استان محسوب می شود.

وی در خصوص علت مشارکت در توزیع کمک های مومنانه و مسئولیت های اجتماعی در ایام کرونا که مورد انتقاد برخی قرار گرفته اظهارداشت: کشور شرایط سختی را در دوران کرونا تجربه کرد و در این بحران همه مسئولیت داشتیم به کمک هم نوعان خود بشتابیم و تامین هزینه کمک های مومنانه، خرید ونتیلاتور و وسایل مبارزه با کرونا یک حرکت انسان دوستانه و بر اساس مصوبات اتاق بود و امروز افتخار می کنیم در این حرکت خیرخواهانه و انسان دوستانه شرکت کرده ایم و نجات بخش جان انسان ها بوده ایم.

بخشنده تصریح کرد: کمک به زلزلزه زدگان و سیل زدگان و حوادث طبیعی نیز در همین راستا صورت گرفته و اگر در این زمینه کوتاهی می کردیم امروز شرمنده شما فعالان اقتصادی و مردم بودیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا