رونمایی از آخرین توهین عباس آخوندی

به گزارش ریال نیوز؛ عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی و یکی از پدیده های دولت حسن روحانی است. دولتی که یا مقام های آن عدد نمی فهمند و یا اینکه برای شعور مردم ارزشی قائل نیستند.

آخوندی گفت که در دولت های احمدی نژاد و روحانی 400 میلیارد دلار هزینه دور زدن تحریم ها شده است. جالب اینکه سایت عصرایران هم در مطلبی با عنوان پول عجیبی که برای “دور زدن تحریم ها” هدر رفت: هزینه ساخت 266 برج خلیفه یا 3 میلیارد تومان به همه خانواده های فقیر ایران/ کاسبان تحریم حاضر نیستند از این ثروت نجومی بگذرند آنرا بدیهی گرفت و مدعی شد که کاسبان تحریم به این دلیل با احیای برجام مخالف اند!

تحریم های دوره احمدی نژاد عملا از سال 91 آغاز شد و بخش عمده این رقم نجومی به دوره روحانی مربوط می شود. آزمودن این رقم پرت کار ساده ای نیست، اما از دولتی که برای کنترل بازار 1.5 میلیارد دلاری مرغ ایران در سال 99 بیش از 10 میلیارد دلار ارز ترجیحی در قالب دلار 4200 تومانی پرداخت کرده است نباید انتظار زیادی داشت. کل بازار مرغ کشور 35 هزار میلیارد تومان است، اما روحانی و جهانگیری کشور را به اغتشاش می کشند تا 250 هزار میلیارد تومان دلار 4200 تومانی توزیع شود و در نهایت مردم مرغ را به قیمت آزاد(هر کیلو یک دلار) و پس از ساعتها صف نوردی بخرند.

کل واردات ایران در این دوره زمانی 9 ساله کمتر از 450 میلیارد دلار بوده است و عباس آخوندی معتقد است برای واردات 450 میلیارد دلار بیش از 400 میلیارد دلار هزینه شده است.

ضمن اینکه پس از پاییز 92 و توفق اولیه تا زمان خروج ترامپ از برجام در سال 97 عملا نیازی به دور زدن تحریم نبود و برجام پرافتخار دولت امضا شده بود. پس می توان نتیجه گرفت که برای سال های 91، 6 ماهه 92، 97، 98 و 99 بیش از 400 میلیارد دلار هزینه شده است. یعنی برای واردات حداکثر 250 میلیارد دلار کالا 400 میلیارد دلار هزینه دور زدن تحریم شده است.

بی ربط بودن این ارقام مشخص است و متاسفانه باید گفت ایراد از نظام سیاسی و فضای عمومی کشور است که اجازه می دهد افرادی با چنین فهم و منش توهین آمیزی نسبت به ملت و مخاطب در قامت وزیر نشسته و 6 سال مردم را به بازی بگیرند.

این منطق مختص به آخوندی نیست و حسن روحانی، علی ربیعی، عبدالناصر همتی، نمکی، زنگنه، نعمت زاده و سایر برجستگان دولت اعتدال هم با همین منطق با مردم صحبت می کنند. برای تصویب FATF در شرایط تحریم بانکی یقه درانی می کنند و اهمیتی نمی دهند که مردم بگویند با وجود تحریم بانکی تصویب فتف چه کمکی به اقتصاد کشور می کند. میانگین قیمت آبزیان بیش از 3 برابر قیمت مرغ است، اما حسن روحانی می گوید مردم به جای مرغ از آبزیان استفاده کنند.

تا قبل از تصویب برجام ادعا می شود 170 میلیارد دلار پول بلوکه شده وجود دارد و هر روز تاخیر در امضای برجام صدها میلیون دلار هزینه به کشور وارد می کند. اما پس از تصویب برجام می گویند 3 میلیارد دلار پول بلوکه شده وجود داشته است.

دال مرکزی در همه این عددپرانی ها، گستاخی گویندگان و هیچ شماری مردمی است که زیر سنگینترین فشارهای اقتصادی در حال له شدن هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − دو =

دکمه بازگشت به بالا