استرالیا بزرگترین صادرکننده ال‌ان‌جی جهان شد

به گزارش رویترز، روز دوشنبه، داده‌های رفینیتیو ایکون نشان داد، در ماه نوامبر، استرالیا برای اولین بار با پیشی گرفتن از قطر، بزرگترین صادرکننده ال‌ان‌جی در جهان شده است.

افزایش صادرات استرالیا به دنبال آغاز به کار تعدادی از پروژه‌های صادرات در ۳ سال اخیر است که جدیدترین آنها، پروژه ایچتایس در سواحل شمالی این کشور می‌باشد.

طبق داده‌هایی که امروز منتشر شد، در ماه نوامبر، استرالیا ۶.۵ میلیون تن ال‌ان‌جی را برای صادرات بارگیری کرد، درحالی‌که قطر اندکی بیش از ۶.۲ میلیون تن را صادر کرده است.

سنفورد برن‌استین، تحلیل‌گر نیل بوریج، می‌گوید: این در حالیست که سال آینده با آغاز به کار بخش نهایی خط‌لوله پرلود رویال داچ شل، استرالیا جایگاه برتر خود را محکم‌تر خواهد کرد، هرچند در این زمان، قطر هم بی‌کار نخواهد نشست.

او اضافه کرد: مطمئنا قطر پاسخ خواهد داد و ما شاهد این خواهیم بود که موج جدیدی از پروژه‌ها را برای دوباره به دست آوردن جایگاه اول صادرات گاز مایع طبیعی، تا سال ۲۰۲۰، آغاز کند.

قطر در نظر دارد با اضافه کردن خط تولید چهارم، ظرفیت صنعت ال‌ان‌جی خود را تا اوایل ۲۰۲۴ به ۱۱۰ میلیون تن در سال برساند، این در حالیست که ظرفیت کنونی قطر ۷۷ میلیون تن در سال است.

تحلیل‌گر وود مکنزی، نیکولاس بران، گفت: افت صادرات ال‌ان‌جی قطر در ماه نوامبر به علت انجام عملیات تعمیر و نگهداری بوده است که این بازه اول بودن استرالیا را محدودتر می‌کند.

کاوونیک از کردیت سوئیس، می‌گوید: استرالیایی‌ها ممکن است عنوان اولی را چند سال حفظ کنند، اما در درازمدت این قطر خواهد بود که رتبه اول را به خود اختصاص می‌دهد و در زمانی طولانی‌تر در آینده آمریکا رقیب اصلی قطر خواهد شد و استرالیا رده سوم را به خود اختصاص خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − نه =

دکمه بازگشت به بالا