دعوت از سرمایه گذاران برای دریافت اراضی کشاورزی با شرایط ویژه

ریال نیوز : مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت از تمامی سرمایه گذاران برای دریافت اراضی با شرایط ویژه در 14 استان کشور دعوت می کند.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت با بیان این‌که محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه امسال ما به طور ویژه در دو زنجیره از کسب و کار‌ها در حوزه‌های کشاورزی حمایت میکنیم و از آبزی‌پروری و شیلات هم در قالب این زنجیره حمایت خواهد شد، افزود: بیش از ۵۰ درصد کار‌های بنیاد برکت در این دو بخش اجرا می‌شود.

ترکمانه تصریح کرد: امروز یک تفاهم نامه با شرکت‌های شهرک‌های کشاورزی به امضا رسید تا از ظرفیت‌های خوب در حوزه کشاورزی استفاده شود و بنیاد برکت در قالب این طرح از تمامی کار آفرینان در این حوزه حمایت خواهد کرد.

مدیر عامل بنیاد برکت تصریح کرد: در ۱۴ استان در مرحله ابتدایی این طرح اجرا می‌شود افزود: سرمایه گذاران می‌توانند با مراجعه به تار نمای بنیاد برکت کار‌های خود را ثبت کنند و از مزایای خود استفاده کنند.

وی با بیان این که تا به امروز در حوزه کشاورزی ۱۴۰ هزار طرح اقتصادی اجتماعی انجام داد شده است افزود: تاکنون ۳۰ همت سرمایه‌گذاری و ۵۴۰ هزار فرصت شغلی تا کنون ایجاد شده است.

او افزود: بنیاد برکت امسال قرار است حدود ۳۰ هزار طرح اقتصادی و ۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود که این اقدام ادامه خواهد داشت و در قالب این اتفاق خوب بهترین تسهیلات هم پرداخت می‌شود.

در ادامه این مسیر علیرضا بزرگی مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با بیان این‌که در راستای تامین امنیت و توسعه کشاورزی و اقتصادی و آباد کردن روستا‌ها با محوریت توسعه شهرستان‌ها امروز تفاهم نامه‌ای با بنیاد برکت و شرکت شهرک‌های کشاورزی منعقد شد گفت: مقرر شده است در راستای توسعه شهرک‌ها با همکاری بنیاد برکت در مناطق کم برخوردار موضوع توسعه و تکمیل شبکه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

او ادامه داد: با همکاری و استفاده از ظرفیت‌های بنیاد برکت شرکت شهرک‌های کشاورزی اقدامات تسهیل‌گری برای جذب سرمایه گذار انجام می‌دهد.

بزرگی افزود: در این طرح برای اولین بار در تاریخ کشاورزی ایران ما قیمت کارشناسی را مناسب قرار دادیم و قرار است با کمترین پیش پرداخت و همچنین به صورت اقساط سه‌ساله در خدمت آنها قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی توضیح داد: شرکت شهرک‌های کشاورزی اولین بخشی است که سند قطعی به بهره‌برداران بعد از بهره برداری اختصاص می‌دهد و این اقدام یک جذابیت بسیار خوب برای سرمایه گذاران ایجاد می‌کند.

او با اشاره به این‌که شرکت شهرک‌های کشاورزی ساده‌سازی مجوز‌ها را مد نظر قرار داده است گفت: از اعتبارات منابع داخلی شرکت و تملک داخلی شرکت در توسعه داخلی زیر ساخت‌ها استفاده خواهیم کرد.

بزرگی یادآور شد: این بخش تنها مرکزی که سند قطعی دارد شرکت شهرک‌های کشاورزی است و سرمایه گذاران مشمول این مزیت خواهند شد. سرمایه گذاران از مشاوره و آموزش‌های رایگان هم برخودار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی اظهار کرد: سرمایه‌گذارانی که قرار است مشارکت کنند به طور قطع باید در سامانه‌ی مرتبط با بنیاد برکت ثبت نام کنند و اهلیت‌سنجی آن‌ها باید انجام شود و سپس معرفی شوند.

وی افزود: سرمایه گذاران دارای اهلیت در حوزه کشاورزی هستند و پیش بینی می‌شود۱۰ هزار هکتار در ۱۴ استان اجرایی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا