ارز مسافری دوباره ساماندهی می شود

ریال نیوز : رئیس کل بانک مرکزی گفت: در حال ساماندهی مجدد فرآیند پرداخت ارز مسافری و دانشجویی هستیم و در این راستا بخشنامه تکمیلی به زودی صادر خواهد شد.

به گزارش ریال نیوز، علی صالح آبادی امروز در حاشیه نشست هم‌اندیشی با اعضای اتاق بازرگانی ایران در مورد تقلب‌هایی که در حوزه ارز مسافری و دانشجویی صورت گرفته و افراد پس از خرید بلیت اقدام به لغو بلیت کردند اما ارز را دریافت می‌کنند، اظهار کرد: ما در حال ساماندهی مجدد ارز مسافری هستیم و چند روز پیش به کانون صرافان نامه‌ای ارسال کردیم که اگر مشکلی پیش آمد به ما اعلام کنند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: در حال تدوین بخشنامه جدیدی هستیم که در تکمیل بخشنامه قبلی خواهد بود و با استفاده از آن قطعاً جلوی سوءاستفاده‌ها از ارز مسافری و دانشجویی گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: هر کسی می‌خواهد ارزی بخرد بدون نیاز به حضور، می‌تواند درخواست خود را از طریق سامانه به صرافی‌های دولتی و غیردولتی ارسال کند و خرید ارز را انجام دهد، سپس می‌تواند مراجعه کند و به صورت فیزیکی ارز را دریافت کند. همچنین در حال بررسی این موضوع هستیم که ارز را به حساب‌های فرد واریز کنیم.

صالح‌آبادی همچنین با اشاره به وضعیت اقتصاد کشور در سال آینده گفت: با توجه به مفروضات بودجه برای کل کشور، پیش‌بینی هزینه‌های دولت، کاهش تسهیلات تکلیفی نظام بانکی، افزایش سرمایه بانک‌ها و انضباط خوبی که در بودجه پیش‌بینی شده و همچنین چشم‌انداز خوبی که در حوزه صادرات داریم، پیش‌بینی می‌شود که سال آینده وضعیت درآمدهای ارزی دولتی و غیردولتی به مراتب بهتر خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: پیش‌بینی‌ها برای سال آینده با فرض تداوم شرایط موجود و تحریم‌ها برنامه‌ریزی شده که باز هم شرایط خوبی را نسبت به سال جاری نشان می‌دهد اما اگر تحریم‌ها نیز رفع شود، قطعاً شرایط بسیار بهتری خواهیم داشت.

وی در مورد تشکیل کمیته مشترک بین بانک مرکزی و اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: کمیته مشترکی بین بانک مرکزی و اتاق بازرگانی ایران با حضور گمرک و وزارت صمت برای بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه‌های پولی و مالی تشکیل خواهد شد که قطعاً اثرات مثبتی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا