قطر از برزیل گاز درمی آورد

ریال نیوز : شرکت انرژی قطر، در کنسرسیومی با «توتال انرژی» و «پتروناس»، امتیاز مشارکت در حفاری و تولید در سواحل «آگوا مارینیا» را به دست آورد.

در دور اول مناقصه‌های دائمی آژانس ملی نفت، گاز طبیعی و سوخت‌های کربنی برزیل، شرکت انرژی قطر در کنسرسیومی با «توتال انرژی» و «پتروناس»، امتیاز مشارکت در حفاری و تولید در سواحل «آگوا مارینیا» را به دست آورده است.

به گزارش الجزیره، در بیانیه این شرکت آمده است که بر اساس شرایط مشارکت در حقوق اکتشاف و تولید و قراردادهای مرتبط، شرکت انرژی قطر ۲۰ درصد از سهام را در اختیار خواهد داشت. این در حالی است که «پتروبراس» (شرکت عامل) مالک ۳۰ درصد، توتال انرژی ۳۰ درصد و پتروناس ۲۰ درصد سهم خواهند داشت.

مساحت کل آگوا مارینیا حدود ۱۳۰۰ کیلومترمربع است و در حوضه مولد «کامبوس» در آب‌هایی در عمق حدود دو هزار متری سواحل «ریودوژانیرو» واقع شده است.

«سعد بن شریده الکعبی»، وزیر انرژی قطر و مدیرعامل شرکت انرژی این کشور گفت: ما از این موفقیت و کسب این امتیاز که سبب افزایش حجم سبد اکتشاف و تولید ما در برزیل، به‌ویژه در حوضه مولد کامبوس می‌شود و نیز از همکاری با شرکت‌های پتروبراس، توتال انرژی و پتروناس خوشحالیم.

به نوشته میدل ایست، انتظار می‌رود اقدامات مربوطه در نیمه اول سال ۲۰۲۳ انجام شود و شرکت انرژی قطر به یکی از مهم‌ترین شرکت‌های پیشرو در زمینه اکتشاف و تولید در برزیل تبدیل شود، زیرا این شرکت در دو منطقه مولد و بسیاری از مناطق اکتشافی سهام دارد.

شرکت انرژی قطر مجموعه‌ای یکپارچه است که فعالیت‌های آن در بخش‌های مختلف صنعت نفت و گاز از جمله اکتشاف، تولید، پالایش، بازاریابی، تجارت و فروش نفت، گاز، مشتقات نفتی و فرآورده‌های پتروشیمی و تبدیلی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا