تشکیل دفتر مشترک کشاورزی بین روسيه و قزوین

ریال نیوز : نشست تخصصی با ۱۳ تن از فعالان تجاری و کشاورزی روسیه روز پنجشنبه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با هدف تاسیس دفتر مشترک به عنوان گام اول همکاری برگزار شد.

به گزارش ریال نیوز ، این نشست که ظهر امروز در سالن جلسات ریاست سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، با حضور رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی، روسلان گاینوتدینف رییس هیات تجاری روسیه و مدیر مرکز آفرینی استان اولیانوفسک روسیه، مهدی بخشنده رییس اتاق بازرگانی و احمد بارگاهی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری حضور داشتند.

در این نشست با توجه به تحریم‌های بین المللی علیه ایران بر روی راهکارهای مبادله تجاری با استان اولیانوفسک روسیه مباحث کارشناسی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و در نهایت قرار شد در نخستین اقدام به جهت تحقق اهداف دفتری مشترک بین مذاکره کنندگان تشکیل شود.

ضرورت تشکیل دفتر مشترک بین استان‌های قزوین و اولیانوفسک

رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این نشست: تشکیل دفتر مشترک بین طرف‌های مذاکره باید با قید فوریت انجام شود و نمایندگان استان‌ها نیز مشخص شوند.

سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، اتاق بازرگانی و کارخانه شمس آذر به نمایندگی از استان قزوین خواهند بود که استان اولیانوفسک نیز باید نمایندگان خودشان را معرفی کنند.

با توجه به این که سطح توافقات در حد دو استان قزوین و اولیانوفسک روسیه است، بهتر است تمامی مبادلات در همین سطح و در قالب دفتر مشترک تعیین شود.

انتقال مرکز تبادلات غلات به استان قزوین، موضوع خواهرخواندگی قزوین با اولیانوفسک روسیه و همچنین مشخص بودن نیازمندی‌های هر دو استان از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند به دنبال دفتر مشترک محقق شود.

در تولید محصولات کشاورزی و صادرات آن به کشورهای عربی این امکان وجود دارد که روسیه نیز به عنوان مقاصد اصلی صادرات این محصول قرار گیرد که همه این‌ها در انتظار تشکیل دفتر مشترک است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + چهار =

دکمه بازگشت به بالا