صدور 1777 فقره جواز تاسیس و طرح توسعه در قزوین

ریال نیوز : مدیر کل صمت استان قزوین گفت : از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۱۷۷۷ فقره جواز تاسیس و طرح توسعه با ۱۲۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان قزوین صادر شده است.

به گزارش ریال نیوز ، محسن رستمی روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت دهه مبارک فجر به همراه صفاری مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای دولت جناب آقای دکتر رئیسی تا کنون ۱۷۷۷ فقره جواز تا سیس و طرح توسعه با ۱۲۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صادر شده که برای ۵۸ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

رستمی یادآورشد: ۶۰۰ طرح صنعتی دراستان دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد است در استان ۳۷۱۶ واحد دارای پروانه بهره داری است که ۳۶ هزار میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری شده و زمینه اشتغال ۱۵۲ هزار نفر مهیا شده است.

وی افزود: بیشترین تعداد واحدهای صنعتی با ۳۳ درصد در شهرستان قزوین، بیشترین سرمایه گذاری درآبیک و بیشترین اشتغال صنعتی در شهرستان البرز است.

رستمی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۹۷۶ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده ، که بخشی از اینها توسعه واحد های موجود و تعدادی جدید می باشند. امسال هم ۳۰۰ واحد صنعتی پروانه بهره برداری دریافت کرده که از این تعداد ۱۷۳ واحد طرح توسعه و افزایش ظرفیت داشته است و ۱۲۸ مورد آن واحد صنعتی جدید با ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری راه اندازی و وارد چرخه تولید شده و برای ۱۰۸۹ نفر شغل ایجاد کرده است.

مدیرکل صمت استان قزوین یادآورشد: در دهه فجر سال جاری ۱۱ واحد صنعتی با ۳ هزار میلیارد تومان افتتاح می شود که با بهره برداری از آنها برای یک هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی گفت: ۱۱۱ واحد صنعتی استان دانش بنیان هستند .

تعداد واحدهای دارای واحد تحقیق و توسعه 151 مورد می باشد که در سال جاری 13 واحد پروانه تحقیق و توسعه دریافت کرده اند.

رستمی افزود: امسال ۸۴ جلسه کارگروه تسهیل به ریاست استاندار محترم و معاون اقتصادی استاندار تشکیل شده و ۳۵۹ مورد مشکلات واحدها مطرح شد. و در این راستا ۵۳۷ مصوبه برای رفع موانع واحدهای صنعتی ،کشاورزی ،میراث فرهنگی و .. داشتیم که ۴۳۳ مصوبه اجرایی شده و ۱۱۴ مورد در دست اقدام است.

وی بیان کرد: ۱۹۸۶ مورد جواز تاسیس صادر شده که 160 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری این طرحهاست که پس از بهره برداری برای ۸۳ هزار و ۴۹۹ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی افزود: از محل تبصره ۱۸ در سال جاری 80 طرح به بانک معرفی شده که تا کنون 16 مورد به مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان مصوبه نهایی دریافت کرده ایم.

رستمی گفت: در سفر ریاست محترم جمهوری به استان ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تامین منابع واحدهای صنعتی و تولیدی مصوب شد که حدودا 7 هزار میلیارد تومان آن پرداخت و مابقی بر اساس پیشرفت کارها پرداخت می شود.

وی اظهارداشت: در حوزه معادن ۱۷۴ فقره پروانه اکتشاف صادر شده که ۲۵ مورد آن در سال جاری بوده است.

رستمی گفت: همچنین ۲۷۰ مورد پروانه بهره برداری صادرشده که ۱۰ فقره آن امسال بوده است.

این مدیر یادآورشد: ظرفیت استخراج معادن استان بالغ بر ۱۱ میلیون تن در سال و ذخیره قطعی معادن هم ۵۶۹ میلیون تن است.

وی بیان کرد: میزان سرمایه گذاری در بخش معادن ۲۴۶ میلیارد تومان با اشتغال ۱۹۴۱ نفر است.

رستمی گفت: صادرات 9 ماهه امسال استان ۴۲۱ میلیون دلار و میزان واردات ۸۴۰ میلیون دلار بوده است.

وی اظهارداشت: در استان ۴۸ هزار واحد صنفی در قالب ۹۵ اتحادیه و ۵ اتاق اصناف فعالیت می کنند . تاکنون 9 جلسه ستاد تنظیم بازار در استان تشکیل شده که 109 مصوبه داشته و 90 مورد آن اجرایی شده و 19 مورد نیز درحال پیگیری است و مصوبات مربوط به ادارات صمت،جهاد کشاورزی، اتاق اصناف ، استانداری و ..می باشد.

رستمی در خصوص پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی هم گفت: امسال ما 261 مورد مشاغل خانگی با 37 میلیارد و 450 میلیون تومان اعتبار معرفی کردیم که تاکنو.ن 116 مورد با یک میلیارد و 520 میلیون تومان عملیاتی شده است.

وی گفت: تعهد اشتغال سازمان در سال جاری 4500 نفر بود که حدود 5266 شغل ایجاد و ثبت سامانه شده است.

مدیرکل صمت استان قزوین بیان کرد: در خصوص نظارت بر بازار نیز از ابتدای سال تا کنون 24 هزار و 605 فقره بازرسی داشتیم که بیشترین بازرسی در شهرستان قزوین با 19 هزار و 265 مورد ثبت شده است.

این مدیر از تشکیل 3825 فقره پرونده تخلف برای واحدهای صنفی هم خبر داد و یادآورشد: تعداد 2538 مورد از تخلف های گزارش شده در شهرستان قزوین بوده است.

وی اظهارداشت: همچنین 2633 مورد شکایت مردمی دریافت شد(سامانه سیمبا) که مورد رسیدگی قرار گرفت.

رستمی در ادامه گفت: از ابتدای اسفند ماه سال جاری تا 24 فرودین 1403 طرح نظارتی ویژه ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان صورت میگیرد و تا پایان امسال نمایشگاه ویژه نوروزی در همه شهرستان‌ها برپا می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا