حرکت حباب سکه به سمت صفر

به گزارش ریال نیوز، اگر قرار باشد، همین امروز حباب سکه صفر شود، ارزش این فلز گران‌بها باید به میانه کانال 11 میلیون و 300 هزار تومانی ریزش پیدا کند. ریزش قیمت از مرز 12 میلیونی و روند کاهشی حباب این فلز گران بها، موجب شده است که بار دیگر فعالان حاضر در این بازار بیشتر به کف های قیمتی فکر کنند.

در هفته های اخیر معامله گران بازار سکه به هیچ وجه بهای این فلز گران‌بها را زیر سطح 11 میلیون و 600هزارتومانی را نپذیرفتند؛ امری که باعث می‌شود، برای برخی از معامله گران هم چنان دور از انتظار باشد که سکه از محدوده 11 میلیون و 800 هزارتومانی روز شنبه، افت معنادارتری را تجربه کند.

علامت کاهش تقاضا در بازار

حباب سکه فاصله زیادی ندارد که به زیر 4 درصد برود و این مساله بیانگر کاهش تقاضا برای این فلز ارزشمند است. بر اساس آخرین آمارها، فاصله ارزش بازاری سکه باارزش ذاتی آن به محدوده 450  هزارتومانی رسیده بود. با توجه به این فاصله می توان گفت که در شرایط عادی نمی توان انتظار ریزش سنگینی در بازار سکه را داشت، ولی کافی است که قیمت دلار در مسیر نزول شدیدتری قرار بگیرد؛ در آن هنگام حتی می توان انتظار داشت که فلز گران بهای داخلی یکبار دیگر به کانال 10 میلیون تومانی بازگردد.

در شرایطی که بازار طلای جهانی اونس تعطیل است، حرکت قیمت دلار برای بازیگران بازار سکه از اهمیت زیادی برخوردار است. اسکناس آمریکایی دیروز تا محدوده 25 هزار و 600 تومان افت کرد و در شرایطی قرار داشت که حتی با جوسازی های سیاسی هم نوسانی نشد.

آخرین زور سکه برای نزولی نشدن

معامله گران در معاملات پشت خطی تلاش زیادی داشتند که اجازه ندهند کف حمایتی 11 میلیون و 800 هزار تومان از دست برود. معامله بالای این کف علامتی به بازار نقدی سکه است که قیمت را در محدوده کنونی باز کند. در این حالت معامله گران به امید خرید یا مقاومت دلار آخرین تلاش را برای دست انداز در مسیر کاهش به آزمون می گذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 5 =

دکمه بازگشت به بالا