توصیه وزیر صمت برای تحول صنعت خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وقت آن رسیده که از خودروهای گذشته دست بکشیم و به سمت خودروهای روز و آینده حرکت کنیم.

به گزارش ریال نیوز ، عباس علی آبادی” روز گذشته در آیین گرامی داشت روز خبرنگار گفت : امروز برقی‌سازی خودروها پدیده روز است و باید از این فرصت استثنایی استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که خودروهای برقی در موضوع بهره‌وری در مقایسه با بنزینی‌ها ممتاز و بی‌رقیب هستند و خودروهای برقی به هزار و یک دلیل بهتر هستند افزود : امروز اختلاف نظر در بین کارشناسان در نحوه ذخیره سازی انرژی در خودروهای برقی است.

وی همچنین بر لزوم توجه به صنعت قطعه سازی تاکید کرد تاکید کرد و بیان داشت باید به سمت قطعات استراتژیک و راهبردی حرکت کنیم، هرچند باید بتوانیم بهترین قطعات که در آنها مزیت داریم را تهیه کنیم، اما خلق خودرو باید با خودمان باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در صنعت قطعه‌سازی نیز باید توجه و تمرکزمان را بر نوآوری و بازار قرار دهیم.

وی تصریح کرد: امروز یکی از اتفاقات بد این است که کارهای خوب کم ارزش از سوی مدیران انجام می‌شود، باید همه تلاش خود را بر این قرار دهیم که در وزارت صمت چند کار خوب و با ارزش به اجرا برسانیم.

وی بر لزوم توسعه صادرات در کشور تاکید کرد و گفت: این مهم نیازمند اقداماتی همچون شناسایی بازارهای هدف، بکارگیری استانداردهای مد نظر دیگر کشورها و ترویج آنها در صنایع خودمان و همچنین فراهم کردن زمینه برای توسعه تجارت است تا بتوانیم با سایرین در بازارهای جدید رقابت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تولید و مصرف در جامعه زمانی به تعادل می‌رسد که واردات و صادرات ما تنظیم باشد و باید بتوانیم بازار را با عوامل خودش و نه به صورت دستوری تنظیم کنیم.

علی آبادی همچنین بر لزوم توسعه اکتشافات معدنی در کشور تاکید کرد و گفت: باید همه ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی را در این زمینه بسیج کنیم، زیرا ثروت بسیار زیادی در بخش معدن وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا