ایران یکی از بازیگران اصلی انرژی جهان است

ریال نیوز : مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: آینده انرژی جهان را بازیگران اصلی تعیین می‌کنند و درایران نیز به عنوان یکی از بازیگران اصلی،فرصت سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد دلاری درصنعت نفت در ۸ سال آینده وجود دارد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران امروز در روز نخست برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور در جمع مدیران و مهمانان بین‌المللی نمایشگاه، گفت: حضور جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بیانگر تعاملات گسترده اقتصادی به‌ویژه در زمینه انرژی و تجارت بین المللی است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: این نمایشگاه نشان دهنده تعهد دو کشور ایران و چین به توسعه همکاری‌های دو جانبه و ارتباط مناسب بازار داخلی ایران با بازار چین است.

خجسته‌مهر افزود: ما به دنبال ایجاد یک پلتفرم پایدار در سطح راهبردی و ایجاد یک محیط تجاری بازار محور و بین‌المللی هستیم و درهای ایران و چین به روی هم باز است و روند گشایش در حال گسترش است؛ جمهوری اسلامی ایران در عمل نشان داده است که بازاری مطمئن و پایدار در حوزه تجارت انرژی است.

وی ادامه داد: در اهمیت حضور ایران به‌ویژه وزارت نفت در این نمایشگاه همین بس که معاون اول رئیس جمهور ایران، چند تن از وزیران و صاحبان شرکت‌های مختلف در این نمایشگاه و این نشست حضور دارند.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران با شرکت‌های متعدد در این نمایشگاه مهم حضور یافته است، افزود: این نمایشگاه بیانگر تعامل گسترده در بخش‌های صنعتی و اقتصادی و به ویژه در بخش انرژی است.

معاون وزیر نفت اظهار کرد: ایران دارای رتبه اول از نظر ذخایر توأمان نفت و گاز در جهان و دارای حدود ۳۴۰ میلیارد بشکه معادل نفت خام است که این ذخایر ارزشمند نیازمند سرمایه گذاری حدود ۲۵۰ میلیارد دلاری در بخش‌های بالادستی و پایین دستی تا ۸ سال آینده است.

خجسته مهر تصریح کرد: در بخش بالادستی ما با اجرای حدود ۱۰۰ طرح مربوط به توسعه میدان‌های نفتی و گازی حدود ۱۶۰ میلیارد دلار فرصت سرمایه گذاری داریم و برای افزایش ظرفیت تولید نفت خام ۵.۷ میلیون بشکه در روز و ۱.۵ میلیارد مترمکعب گاز برنامه ریزی کرده ایم.

خجسته‌مهر افزود: برای ایجاد ظرفیت جدید حدود چهل میلیون تن در سال طرح‌های پتروشیمی نیز حدود ۳۵ میلیارد دلار و ایجاد ظرفیت پالایشی جدید ۱.۵ میلیون بشکه‌ای بخش پالایشی نیز حدود ۸۰ میلیارد دلار فرصت سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: بخش قابل توجهی از نیازمندی‌ها در این سرمایه گذاری مربوط به خرید و تأمین کالا است و ایران علاوه بر استفاده از توان داخل در این بخش، از ظرفیت واردات و صادرات کالا به چین نیز استفاده می‌کند و در این بخش نیز می‌توان به تبادل تجربه‌ها و تولیدات کمک کرد.

خجسته‌مهر ادامه داد: سرمایه گذاری ها می‌تواند به پایداری و امنیت انرژی جهان کمک کند؛ آینده انرژی جهان را بازیگران اصلی تعیین می‌کنند و ایران به عنوان یکی از بازیگران اصلی بخش انرژی نقش تعیین کننده‌ای دارد.

وی در پایان افزود: امیدوارم برگزاری این نمایشگاه فرصتی باشد برای اینکه ما یک تجارت بین المللی را با یک تعامل سازنده تقویت کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا